Pippelin pesu
04.01.2025
Hei. Olen lukenut että pippelin pesuun riittä vesi. Haittaako jos joskus pesee saippualla esinahan alta ja terskaa. Ja haittaako jos saippuan antaisi hetken olla ennen kuin pesee Hane
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
09.01.2025
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Olet lukenut aivan oikein, eli lämmin vesi riittää peniksen puhdistukseen! Mikäli haluat käyttää saippuaa, olisi hyvä, että se olisi intiimialueille tarkoitettua saippuaa. Intiimisaippuoiden ph:n tulisi olla alle 7 ja intiimialueille tarkoitettuja pesunesteitä voit ostaa niin apteekeista kuin hyvin varustelluista tavarataloistakin, esim. Prismasta! Tavallista saippuaa ei kannata käyttää, se voi nimittäin kuivattaa ja ärsyttää limakalvoja. Penis ei tarvitse liotusta, eli saippuan ei tarvitse antaa hoitoaineen tavoin vaikuttaa. Mikäli tuntuu, että esinahan alle on kertynyt paljon esim. smegmaa (=esinahkatalia), voit auttaa sen irtoamista varovasti lämpimän veden alla. Peniksen päivittäinen pesu (myös esinahan alta!) lämpimällä vedellä yleensä riittää.
Kiva, että olet kiinnostunut omasta ja peniksesi hyvinvoinnista!
Terkuin Stinke