pissahätä ja puuttuva orgasmi
19.11.2016
Hei. Olen ihmetellyt parin vuoden aikana yhtä asiaa. Minulle tulee monta kertaa viikossa äkillinen pissahätä, kun tulen kotiin. Se tuntuu hyvin voimakkaasti. Kun olen vielä ulkona, ei tunnu mitään. Se iskee heti kun pääsen sisälle. Kertaakaan ei ole mennyt pissa housuun, mutta usein olen mennyt heti vessaan. Olen yrittänyt olla antamatta hädälle periksi. Se osaa mennä hyvin äkkiä ohitsekin. Jos jaksan olla minuutin tai kaksi, hätä katoaa, ja olen joskus pystynyt olemaan ainakin kolme tuntia, ennen kuin olen mennyt pissalle. Monesti on kuitenkin niin pakottava hätä, että kiireesti vain vessaan. Miksi ihmeessä pissahätä on niin kova, vaikka rakko ei ole läheskään täysi? Olen myös huomioinut vähän murheissani, ettei itsetyydytys tunnu niin hyvältä kuin ennen. Ei vain muodostu sitä tunnetta, että olisi kovat paineet, ja runkkaus saisi nautinnon kasvamaan. Se on vain sellaista tasapaksua "ihan mukavaa", ei sen kummempaa. Ennen nautin tosi paljon omasta kädestä, ja sain lopuksi voimakkaan orgasmin ja siemensyöksy tuli kovalla paineella ja lensi pitkälle. Silloin pystyin myös pitkittämään nautintoa, jolloin se huipentui ihanasti. Nyt en osaa ennustaa siemensyöksyn tuloa kuin muutaman sekunnin aiemmin. Se tulee lopulta aika yllättäen. En myöskään saa kunnollista orgasmia, yleensä en minkäänlaista. Mielestäni asia on mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. Naisten kanssa en ole ollut montaa kertaa seksikontakteissa. Viimeisimmästä on kulunut yli vuosi. Nyt tietysti saatatte luulla, että elintapani olisivat nykyään retuperällä, ja kaikki johtuu siitä. Näin ei kuitenkaan ole. En ole koskaan polttanut tupakkaa, enkä juonut voimajuomia. Fyysinen kuntonikin on hyvä. Liikun paljon ja syön tavallista ruokaa. Jostain syystä on vain käynyt näin. Se on ainakin tullut selväksi, ettei ole aihetta runkata, koska en saa siitä nautintoa.

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo/LOPETT Vastaa
07.12.2016
Hei,
kiitos kysymyksestäsi. Kun luin sitä niin tulee ensimmäisenä mieleen että ehkä murehdit vähän liikaa.
Mitä pissahädän tarpeeseen tulee niin se on varmaan tapa. Olet tavallaan opettanut rakkosi siihen että kun tulet kotiin niin tunnet tarvetta pissata. Monilla on niin että kun he lähtevät ulos niin käyvät varoiksi pissalla, sinulla on toisin päin.
Kuitenkin sinun kannattaa seurata asiaa kuitenkaan liikaa ajattelematta sitä. Jos virtsaamiseen liittyy kipua, kirvelyä tai muuta epämiellyttävää on hyvä käydä lääkärissä. Muutenkin jos tämä jatkuu, kysy terveydenhoitajalta tai lääkäriltä.
Sitten kysymyksen toiseen osaan, eli itsetyydytykseen.
Itsetyydytys on kaikille henkilökohtainen asia, toiset tekevät sitä enemmän ja toiset vähemmän. Jos ajattelet sitä paljon ja kuinka se sinusta tuntuu, tai onnistuu, niin siitä voi tulla pakkomielle ja silloin se ei suju haluamallasi tavalla.
Voisit kokeeksi olla ollenkaan runkkaamatta ja unohtaa hetkellisesti koko asian. Keskity muihin asioihin josta pidät.
Ehkä sinulla on ylimääräistä stressiä koulusta joka askarruttaa sinua.
Kun sitten jonkun ajan päästä tunnet oikeasti halua ja tarvetta itsetyydytykseen niin saat siitä varmaan tyydytystä.
Ei ole missään sanottu kuinka paljon tai vähän sitä pitää tehdä.
Olet vielä nuori, seksuaalisuutesi muuttuu kokoajan.
Nauti elämästäsi ja yritä olla murehtimatta liikoja.
terveisin Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja, nuorisotyöntekijä