pojan itsetyydytys
20.01.2014
Onko normaalia kun peniksessä tuntuu kipua ja kireyttä erektion aikana?
Itsetyydytyksessä penis kovettuu lisää mutta esinahkaa ei saa liikutettua. Pitäisikö sen kuitenkin liikkua? Kiihottuneena esinahka on monesti takana ja peniksen pää kostuu mutta esinahkaa ei pysty liikuttaa.
Mikä on pojan tavallinen itsetyydytys tapa?
Minulla se kestää noin puoli tuntii. Onko se liian pitkään? Ainakin itse haluaisin laueta nopeammin mutta ei onnistu. Henrik

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
21.01.2014
Hei!
Olemme lähettäneet kysymyksesi eteenpäin seksuaalineuvojalle. Laitan vastauksen tähän alle niin pian kuin saan sen!
Terveisin nuorisotiedottaja Lena
Hei, kiitos kysymyksestä.
ei ole normaalia että peniksessä tuntuu kipua ja kireyttä erektion aikana. Esinahkaa pitäisi pystyä liikuttamaan.
Kuvaamasi perusteella kuulostaa siltä, että esinahkasi on hyvin ahdas. Voit venyttää ahdasta esinahkaa liukuvoiteen tai öljyn avulla. Liiallista venyttämistä tulisi kuitenkin välttää eikä venyttelyn tulisi tehdä kipeää.
Olet vasta 15-vuotias niin voi olla että murrosiän edetessä esinahkasi tulee ihan kehittymisesi edetessä venymään normaalisti. Voi olla että kehittymisesi mieheksi on vielä hiukan kesken.
Normaali itsetyydytys pojilla tapahtuu juuri esinahkaa liikuttamalla. Sinun ei kannata pakonomaisesti ja väkisin yrittää itsetyydytystä.
Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä lääkäriin, joka voi arvioida parhaiten mahdollisen toimenpiteen tarpeen jos asia vielä vaivaa varovaisesta venyttelystä huolimatta.
Ystävällisin terveisin, Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja