Ruskeita pilkkuja peniksen varressa
29.12.2016
Moi! Minulla on tuommoisia pieniä mustelmien tapaisia pilkkuja penikseni varressa onko se normaalia. Runkkaan usein ja yön jälkeen varren ympärille ilmestynyt pilkkuja. Kun venytän penistäni ne näkyvät viininpunaisina :0. Onko ne vaarattomia/vaarallisia?
Ne vaikuttavat, että peniksestäni olisi katkennut verisuonia! M4rtt1
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
02.01.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Näin näkemättä on vaikeaa kuvailemasi perusteella päätellä varmuudella mistä kuvailemissasi mustelmissa on kyse. Lisäksi olisin tarvinnut lisätietoa siitä ovatko nämä mainitsemasi mustelmat olleet kauan vai lyhyemmän ajan, häviävätkö ne välillä vai pysyvätkö jatkuvasti? Mahdollisesti voi olla niin, että mainitsemasi mustelmat ovat ohkaisia verisuonia, jotka peniksen ollessa lepotilassa näyttävät mustelmilta, mutta penistä venyttäessä muuttuvat punertavaksi. Voisitko kysyä asiasta vanhemmiltasi? Varman vastauksen saat hakeutumalla esimerkiksi joko kouluterveydenhoitajan tai sitten lääkärin vastaanotolle.
terveisin Miia, terveydenhoitaja-seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.