Sählypallo alapäähän
29.04.2016
Olen 16v poika ja olen 2 kertaa saanut sählypallon kovaa alapäähäni. Ensimmäisellä kerralla ilmaantui vain kipua ja toisella kerralla ilmaantui ongelma, että en saa enää täyttä erektiota. Aamuisin ei seiso ollenkaan, mutta itsetyydyttäessä pystyn laueta ja saamaan kohtalaisen erektion. Tästä on muutama kuukausi. Olisiko penisrenkaista apua? Ajattelin kun luin että ne parantavat erektiota että jos sellaisia alan käyttämään? En haluaisi mitään hoitoja tai erektiolääkkeitä syödä. Peniksessä ei ole näkynyt mustelmia tms, se vaan ei seiso.

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
03.05.2016
Heippa.
Lähes kaikki pojat/miehet kokevat jossain vaiheessa elämää erektiohäiriötä, eli se voi olla täysin normaalia. Joskus se johtuu pelkästään siitä että ajattelee asiaa liikaa. Mutta toisaalta jos peniksesi on saanut kaksi kunnon osumaa voi myös olla että kudos peniksessä on vaurioitunut eikä tällä hetkellä "täyty" normaalisti. (tarkoitan siis että paisuvaiskudos ei täyty verellä niin kuin sen pitäisi.) Koska en tiedä asiasta riittävästi minun on vaikea vastata siihen mikä siinä voisi olla syynä.
Jos itsetyydytyksessä saat kuitenkin erektion niin en usko että asia on vakava, ja mielestäni voisit seurata tilannetta vielä muutaman viikon ajan. En usko että tarvitset penisrengasta, enkä oikeastaan suosittele että käyttäisit sellaista vielä koska emme ole varmoja mistä erektiohäiriö johtuu.
Suosittelisin nyt että otat aivan rennosti. Itsetyydytä, käytä mielikuvitustasi tai katso jotakin kiihottavaa. Seuraa tilannetta mutta yritä olla stressaamatta. Jos tilanne jatkuu samanlaisena vielä sanotaanko kuukauden päästä suosittelisin että varaisit itsellesi lääkäriajan jotta saisit puhua asiasta asiantuntijan kanssa. En usko että kyseessä on mitään vakavaa, mutta luulen että tilanne rauhoittuisi ja voisit kenties ottaa rennommin kun olet puhunut lääkärin kanssa. Ymmärrän oikein hyvin että tuntuu nololtä käydä puhumassa tällaisesta asiasta, mutta voit olla varma että kaikki lääkärit ovat kuulleet samankaltaisista ongelmista aikaisemmin joten ei ole mitään syytä olla puhumatta asiasta. Uskon että "tavallinen"  terveyskeskuksen yleislääkäri riittäisi, mutta sinun kotipaikkakunnallasi toimii myös urologi, joka on siis erikoistunut miehen sukopuolielimiin liittyviin asioihin. Jos googlaat kotipaikkakuntasi nimellä + urologi saat esille hänen yhteystiedot. Kannattaa kuitenkin olla tietoinen että yksityislääkärikäynti maksaa, kun taas käynti terveyskeskuslääkärillä ei, joten ehkä kannattaa aloittaa soittamalla terveyskeskukseen.
Nyt aloitat kuitenkin ottamalla rennosti. Tämä asia järjestyy vielä, ei hätää.
terveisin
Tessi