siemensyöksy
17.10.2016
Kuinka monta spermanruiskahdusta pippelistä voi tulla yhdessä siemensyöksyssä? Tuntuuko se sitä paremmalta, mitä useampi ruiskaus tulee? Kuinka pitkään sekunneissa siemensyöksy voi kestää? Haluaisin myös tietää, tarvitseeko pojan käydä pesemässä pippeli laukeamisen jälkeen, jos tyttö nuolee sen puhtaaksi.

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
20.10.2016
Heippa.
Kuinka monta spermaruiskahdusta siemensyöksyn yhteydessä tulee, ja kuinka kauan ne kestää riippuu sekä lantiopohjan lihasten kunnosta sekä siitä kuinka kauan edellisestä siemensyöksystä on ja kuinka kauan jätkä on ollut kiihottunut.
Orgasmi ja ejakulaatio eivät ole sama asia, vaikka useimmiten tapahtuvat samanaikaisesti. Tämän takia ejakulaatio - siis itse siemensyöksy voi myös tapahtua kokonaan ilman "ruiskahduksia", koska ruiskahdukset ovat orgasmin aiheuttamia. Ejakulaatio voi siis tapahtua ilman orgasmia ja päinvastoin.
Suosittelen kyllä että sekä poika että tyttö käyvät pesulla yhdynnän jälkeen, toki tyttö voi nuolla pojan puhtaaksi, mutta tätä ei missään nimessä ole pakko tehdä.
Terveisin
Tessi