Sperman mukana punaisia läikkiä.
25.03.2016
Hei. Olen 15v poika ja alushousuissani on usein siemennesteläikkiä mutta nyt on näin sielä myös muutaman "pilkun" jotain punaisia pieniä likakasoja tai jotain. Tutkin niitä mutta en tiedä onko ne ihoa, verta vai mitä, mutta kun rapsutin aikani niitä niin ne ovat ilmeisesti sperman mukana tulleet mutta sperman itsessään on minulla valkoista. Mistähän johtuu, että mukana tulee välillä tällaisia pieniä "likoja" jotka ovat punaisia? Peniksesi ei ole kipeä eikä muutakaan. Voivatko ne olla ikäänkuin "vanhaa" spermaa joka on kerääntynyt kasaan?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.04.2016
Heippa,
Viestisi perusteella sanoisin että kuulostaa normaalilta . Ei ole kovin harvinaista että sperman mukana tulee joskus aivan pieniä veriläikkiä, siis aivan pieniä punaisia pisteitä. Nämä voivat johtua esim. siitä että joku pieni verisuoni on vaurioitunut masturboinnin tai yhdynnän yhteydessä.  Mutta jos verta tulee enemmän, niin että sperman väri muuttuu vaaleanpunaiseksi/punaiseksi/ruskeaksi  niin kannattaa hakeutua lääkäriin koska silloin voi olla kyse tulehduksesta , ja sitä pitäisi mahdollisesti hoitaa.
Seuraa tilannetta ja mikäli punaisia pilkkuja esiintyy enemmän niin otat yhteyttä lääkäriin, mutta ei ole vaarallista vaikka niitä joskus silloin tällöin esiintyy.
Terveisin
Tessi