Tarvitsisin apua
29.01.2016
Minulla on ongelma penikseni esinahka menee normaalisti lepotilassa mutta erektiossa ei. Peniksen takana näyttää kuin olevan jokun "nauha" joka menee terskaan ja se estää esinahan taakse menemisen nooneknow
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
01.02.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Kuvailemasi perusteella olettaisin mainitsemasi "nauhan" olevan esinahan terskaan kiinnittävä ihopoimu eli frenulum. Suosittelisin sinua ottamaan yhteyttä lääkäriin, jolloin lääkäri voi tarkistaa, onko mainitsemallesi ongelmalle syytä tehdä jotain. Olettaen siis, että esinahkasi liikkuu normaalisti taakse peniksen ollessa lepotilassa, mutta ei liiku kunnolla taakse peniksen ollessa erektiossa. Normaalia kuitenkin on, ettei esinahka lepotilassa eikä erektiossakaan mene kokonaan terskan taakse, kunhan esinahka ei erektion aikana kiristä ja/tai aiheuta kipua.
Tähän saisit varmuudella ammattilaisen arvion hakeutumalla lääkärin tai vaikka kouluterveydenhoitajan vastaanotolle.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.