Terska
11.02.2014
Moi olen tänään kommentoinut aiemmin unohdin syyn että olen masturboinu aika paljon 5 kertaa viikossa suunnilleen ja viime laukeamisen jälkee seuraavana päivänä oli terska herkkä ja virtsaputki myös. Luulen että kuiva terskanlimakalvo vai? mikä auttaisi ja laskisi herkkyyttä? Ei kai liika masturbointi ole haitaksi? Jake

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
12.02.2014
Hei Jake!
Terveydenhoitaja vastasi jo aiempaan kysymykseesi, luethan vastauksen ja toimit sen mukaisesti jos tunnet kipua myös virtsatessa.
On hyvin todennäköistä, että terskasi on ärtynyt liiasta itsetyydytyksestä. Ihon ärtyminen itsetyydytyksestä ei ole mitenkään epätavallista, sillä peniksen ja etenkin terskan iho on erittäin herkkää. Ihoon tulee "liiasta" itsetyydytyksestä eräänlaisia hiertymiä.
Sinun kannattaa ensinnäkin pidättäytyä itsetyydytyksestä kunnes iho on taas palautunut. Voit nopeuttaa paranemista hieromalla ihoon hajustamatonta perusvoidetta, esimerkiksi Ceridalia (apteekista ilman reseptiä) tai vaikka Bepanthenia. Tämän pitäisi auttaa punoitukseen ja kirvelyyn. Jos oireet eivät mene ohi parin viikon sisällä, kannattaa sinun hakeutua terveyskeskukseen tai kouluterveydenhoitajalle.
Liiasta masturboinnista voit saada juuri tämän kaltaisia hiertymiä, muuten siitä ei ole minkäänlaisia fyysisiä haittoja. Joskus voi olla, että runsas itsetyydytys (varsinkin, jos sitä ei tehdä kiihotuksen vuoksi, vaan esim. vain, koska siitä on tullut tapa) voi heikentää seksihaluja ja hankaloittaa täyden erektion saamista, mutta jos et ole huomannut tämän tapaisia "oireita", voit surutta jatkaa itsetyydytystä samaan malliin.
Terveisin nuorisotiedottaja Lena (seksuaalineuvojien aiempiin vastauksiin perustuen)