Terska
26.02.2015
Oon 16v poika. Kuuluuko terskan paisua kun kiihottuu? Se tuntuu kipeältäkin mitä enemmän kiihottuu. Kun harrastaa runkkaamista tai vaikka suuseksii voiko peniksen kovalle sykkimiselle tehdä jotain ettei sykkisi niin paljon? Ennen laukeamista sitä tapahtuu pitkän aikaa ja se on hassua. Siemensyöksyssäkin on kovaa sykkimistä ja samalla siemenneste purskahtelee voimakkaasti ulos monta kertaa. Terska on aina laukeamisen jälkeen todella punainen ja märkäkin. Aika usein terska paisuu niin paljon, että se tulee esinahan alta kokonaan esille. Silloin esinahka tuntuu kireältä varressa. Kuulostaako ne tavallisilta? Naah

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
27.02.2015
Hei
ja kiitos kysymyksestäsi. Kyllä terska paisuu hieman ihan kuten koko siitin kiihottuessa ja sykkiminenkin on ihan normaalia. Itsetyydytyksen ei kuitenkaan pitäisi sattua tai tuntua epämiellyttävältä, joten sinun kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi kouluterveydenhoitajaan (joka voi auttaa lääkäriajan varaamisessa) tai suoraan oman kotikuntasi terveyskeskukseen jos tunnet kipua. Tässä ei nyt varmaan mistään kovin isosta asiasta loppujen lopuksi ole kyse. Kipu saattaa johtua kireästä esinahasta –mikä on melko tavallinen vaiva, joten lääkäri saattaa pienellä toimenpiteellä voida auttaa sinua. Voi myös olla, että esinahka venyy itsekseen pikku hiljaa ajan myötä kun olet masturboidessa ”venyttänyt” sitä. Lääkäri tietää kuitenkin parhaiten mikäli ongelma häviää ajan myötä tai jos siihen tarvitaan muuta apua.
Itsetyydytyksessä iho saattaa hieman ärtyä, ja terska punoittaa luultavasti siksi. Se ei ole vaarallista ja paranee itsestään muutamassa päivässä (kannattaa silloin pitää vähän taukoa itsettyydytyksestä). On silti tärkeää muistaa huolehtia hygieniasta hyvin, eli pestä alapää sopivan lämpöisellä vedellä päivittäin.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny ja Sanna, ketkä vastasivat sinulle terveydenhoitaja asiantuntijamme aiempien vastausten perusteella.