Terska ja esinahka
26.10.2017
Hei!
Olen käynyt esinahan korjausleikkauksessa mistä olen saanut esinahkaani kaksi tikkiä mutta sitä ei ole siis poistettu.
Sain ohjeet sen suihkutteluun ja kaikki on ihan hyvin esinahka venyy jo paremmin mutta terska on vaalea ja näyttää kuivalta pitäisikö siihen laittaa jotain rasvaa kuten vaseliinia että ei ole niin kuiva ja vaikuttaako se rasva siihen venymiseen että esim kun penis on täysin kovana niin esinahka ei välttämättä ihan taakse vielä mene mutta auttaisko se rasva siihenkin sitten? Terska
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
30.10.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Mikäli saamissasi hoito-ohjeissa ei ole mainintaa kuin päivittäisistä suihkutteleuista, ei rasvaus liene välttämätöntä. Terska saattaa toki kuivua enemmän juurikin tuon suositellun suihkuttelun vuoksi. Mikäli jotain siihen laittaisit, niin hyvin ohut kerros ja niin, ettei rasva hakeutusi esinahan alle, koska silloin rasva saattaisi "hautua" esinahan alla aiheuttaen mahdollisesti jopa tulehduksenkin. Mitä tulee esinahan liikkuvuuteen, rasvauksella saattaisi olla jonkin verran apua, mutta esinahka ei kuitenkaan rasvankaan avulla liiku määräänsä enempää. Odottele rauhassa ja anna itsellesi aikaa toipua operaatiosta. Kaikilla ei normaalistikaan, ilman leikkausta, välttämättä esinahka mene kokonaan terskan taakse ja sekin on täysin normaalia.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja -Nuortenelämä.fi
Koordinaatti - Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus nutikoordinaatio@ouka.fi www.koordinaatti.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.