Terskan herkkyys
12.02.2014
Siis en muistanut mainita kaikkea mutta nyt voin. Eli se alko siitä että olen tyydyttänyt paljon itteäni ja sitten tein vähän väärästä paikasta eli herkästä kohasta. tein terskan vasemmalta puolelta eli onko se ihopoimu? Eli tein todella herkästä paikasta ja sen jälkeen se ärtyi terska.ei satu kun virtsaan.Virtsa on normin näköstä ja hajusta. Kyse ei ole virtsatien tulehduksesta vaan ärtyntyt ja olen alkanut pistämään salvaa vai kumpi auttais Sibicort vai bacibact? Olen alottanut bacilla. Hankin vähän tietoo että joku niistä auttaisi. Kyse on vaan kuiva terskan limakalvo eli ärtynyt vääränlaisesta tyydtyksestä.

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
12.02.2014
Hei!
Penis ja sen iho ovat kokonaisuudessaan herkkiä, mutta erityisen herkkä on peniksen alla oleva ihopoimu, joka kiinnittää esinahkan terskan alapintaan. Ehkä itsetyydytys on ärsyttänyt juuri kyseistä ihopoimua, tai sitten terskan vasen puoli on jostain muusta syystä sinun tapauksessa ärsyyntynyt enemmän.
Jos sinulla ei ole ongelmia virtsatessa, on selvästi kyse ihon ärtymisestä, aivan kuten itse mainitset. Kerrot, että olet rasvannut terskan ihoa. Vertailin mainitsemiesi voiteiden käyttötarkoituksia ja niiden perusteella ainakin itse valitsisin Sibicortin, sillä sitä käytetään ihon ärsytysoireisiin. Bacibactia suositellaan enemmänkin märkiviin haavoihin, naarmuihin ja tulehduksiin. Ehkä teillä löytyy lääkekaapista kotoa myös jotakin hajustamatonta perusvoidetta tai Bepanthenia, jotka jo mainitsin edellisessä vastauksessa - voit kokeilla myös niitä.
Terveisin nuorisotiedottaja Lena