Terveys peniksessä
10.03.2014
terve. Olen miettinyt että onko viikoittainen siemensyöksy hyödyllistä terveydelle? Haittoja runsaasta siemensyöksyistä? Altistaako 3 kertaa siemensyöksy viikossa jollekin syövälle tai vakavalle sairaudelle? Jännitän liikaa että olisi jotain semmosta. Otanko jotain vatsatabuja mitkä auttaisi jännitys vatsaan. Ande

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
10.03.2014
Hei Ande!
Viikottainen tai runsas siemensyöksyjen saanti ei ole millään tavalla haitallista terveydelle! Eikä se todellakaan aiheuta minkäänlaisia sairauksia tai tee ihmisestä jotenkin alttiimpaa joillekin taudeille! Orgasmin saanti silloin tällöin on päinvastoin terveyttä edistävää, sillä sen seuraksesta vapautuvat endorfiinit tekevät sinusta iloisemman ja terveemmän ja laukeaminen myös stimuloi spermantuotantoa. Monesti miehiä, joilla on laiskasti uivat siittiöt, kehotetaan harrastamaan enemmän itsetyydytystä, jotta tuotanto käynnistyisi kunnolla. Voit siis ihan huoletta jatkaa itsetyydytystä niin usein, kun se tuntuu sinusta hyvältä. Pahin, mitä runsas itsetyydytys voi aiheuttaa on erilaiset hiertymät ja ihon ärtymiset, jotka nekin menevät ohi levolla ja perusvoiteella, joten sitäkään ei tarvitse jännittää.
Sinun ei kannata turvautua minkäänlaisiin lääkkeisiin jännitystä vastaan - panosta sitäkin enemmän itsetunnon ja itseluottamuksen kohottamiseen. Harjoita myös rentoutumisen taitoasi ja opi luottamaan omaan kehoosi. Yritä keskittyä enemmän nauttimiseen kuin murehtimiseen ja jännittämiseen - "Mind over body". Nykyään ihmiset turvautuvat turhankin helposti lääkkeisiin, varsinkin silloin, kun he luulevat, että eivät selviä jostakin asiasta itse... Tämä on täysin väärä luulo - ihminen voi selvitä vaikka mistä, myös ilman lääkkeitä!
Eri ihmiset jännittävät eri asioita, joillakin jännittäminen on pahempaa, kun taas toisilla sitä tuskin huomaa. Teini-iässä syövän ja kuoleman miettiminen ja murehtiminen on hyvin tavallista, se kuuluu teini-iän kehitykseen. Murehtiminen ei kuitenkaan tee asiasta mitenkään todennäköisempää, se vain huonontaa elämänlaatuasi ja -iloasi.
Jännitys johtuu usein myös siitä, että ihminen ei tiedä tarpeeksi asioista. Mitä enemmän tietoa sinulla on jostain asiasta, sitä enemmän sinusta tuntuu, että osaat ottaa tilanteen haltuun. Tietoa sinua askarruttavista asioista löydät esimerkiksi Decibelin Tietoa-osiosta - käy ihmeessä lukemassa!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott