Totaaliselibaatti
27.02.2016
Hei.Olen 19v poika ja olen ollut totaali selibaatissa jo puoli vuotta. En edes itsetyydytä ja haluan kysyä onko tästä jotain haittaa? Unissani laukean joka kuukausi mutta hereillä en edes ajattele seksiä eikä se minua haittaa. Onko tästä jotain Fyysistä haittaa kun tavara tulee kuitenkin yöllä ulos.

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
02.03.2016
Hei,
Ei siitä mitään haittaa ole. Se että tavaraa tulee öisin on merkki siitä että pakettisi toimii. JOS itsetyydyttäisit saattaa olla ettet laukeaisi öisin yhtä usein, mutta toisaalta saattaa olla että laukeaisit joka tapauksessa, sitä ei oikeastaan pysty kukaan sanomaan.
Se on ihan normaalia ettei seksi ole kaikilla ihmisillä kaikissa elämänvaiheissa yhtä suuri ja merkittävä osa, ja jos ei se sinua haittaa tällä hetkellä niin kaikki on hyvin. Fyysisesti siitä ei ole mitään haittaa vaikka et käyttäisi kroppaasi seksiin. Todennäköisesti se toimii aivan yhtä hyvin jos ja kun päätät käyttää sitä siihen taas. Ei hätää.
Terveisin
Tessi