Tulemisen herkkyys
24.08.2014
Olen ollut parisuhteessa muutaman vuoden. Aiemmin oli isoja vaikeuksia saada siemensyöksyä aikaiseksi yksin masturboimalla tai yhdessä suuseksissä tai yhdynnässä. Esinahka on ollut todella tiukka. Olinkin joku aika sitten esinahkaleikkauksessa. Sen jälkeen orgasmi ja siemensyöksy tulevat herkemmin, mutta mistä johtuu, ettei yhdynnässä tule läheskään niin herkästi kuin suuseksissä? Yhdyntä kestää kauan ennen kuin tulen, mutta suuseksissä siemensyöksy tapahtuu hyvinkin herkästi. Mistä johtuu, että orgasmit ja siemensyöksyt ovat muuttuneet paljon nautinnollisemmiksi ja spermaa tulee aina voimakkaammin kuin ennen? Kalle

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
27.08.2014
Hei Kalle!
Seksuaalineuvoja-terveydenhoitajamme Tessi tulee töihin vasta keskiviikkona, pystyisitko odottaa?
Terv. nuorisotiedottaja Liselott
Heippa.
Todennäköinen syy siihen että orgasmi tuntuu nyt voimakkaammalta ja nautollisemmalta on se että esinahkasi ei ole enää niin tiukka että se peittäisi terskan pinnallisia hermoja. Toki se voi myös johtua siitä että pystyt itse rentoutumaan paremmin jos tiukka esinahkasi on ennen esimerkiksi aiheuttanut kipua.
Tulemisen herkkyys riippuu usein siitä kuinka kiihottunut on, ja tietenkin siitä kuinka hyvältä tuntuu. Kenties on vaan niin että kiihotut enemmän suuseksissä kuin tavallisessa yhdynnässä tai partnerisi on erittäin taitava antamaan sitä? Joskus syynä pitkittyneeseen tai kokonaan puuttuvaan siemensyöksyyn saattaa olla omat suorituspaineet ja pelko siitä ettei pysty tyydyttämään toista. Tällöin apua voi hakea kääntymällä joko lääkärin tai seksuaaliterapeutin puoleen. Tosin en nyt tiedä koetko sinä sen edes ongelmana että yhdynnässä kestää kauemmin kuin suuseksissä?
Joskus taas miehet voivat kokea että ns. tavallisessa yhdynnässä ei vaan tunnu riittävästi, silloin erilaiset apuvälineet voivat olla avuksi, esimerkiski Amoan vibratoiva erektiorengas. (jos googlaat sanalla "Amoa" pääset heidän kotisivulle. Tuotteet löytyvät hyvin varustetuista apteekeistä) Mutta ellei tässä ole sinun tai partnerisi mielestä ongelmaa niin siitä olisi ehkä syytä olla tyytyväinen, koska onhan se toisaalta hyvä asia että harrastamalla seksiä eri tavalla pystyy vaikuttamaan laukeamiseen.
Terveisin
Tessi