Tuntohermot selässä?
26.02.2014
Hei. Kysyn aika oudon kysymyksen että. Jos terska on ollut liiallisen itsetyydytyksen jälkeen ärtynyt ja jne. Nii meneekö terskasta jotain johtimia tai hermoratoja selkään. Kun koskee terskaa nii tuntuu selässä siis todella lievää. En ole varma onko se siitä ( tai jumi). Sen tiedän ainakin jos kivekset saavat iskun nii tuntuu selässä ärsyttävää kipua. Jake

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
03.03.2014
Hei Jake!
Kysymykseesi on vaikea antaa vastausta, sillä me emme voi tutkia sinua. Kysymyksesi perusteella emme kuitenkaan olisi sinuna huolissaan, sillä hermoratoja menee koko kehossa ja ne kaikki "alkavat" selkäytimestä, joten jollain tapaa kaikki kehon osat ovat yhteydessä toisiinsa. On siis hyvin mahdollista, että koskettaessasi tiettyä ruumiinosaa, pystyt tuntemaan kosketuksen myös toisaalla.
Jos sinulla on ollut ongelmia ihon ärtymisen kanssa liiallisesta itsetyydytyksestä johtuen ja tunnet jonkinlaista kivuntapaista (?), kannattaa sinun vielä välttää itsetyydytystä kunnes iho on kunnolla rauhoittunut.
Jos "kipu" yltyy tai alkaa muuten olla epämukavaa, kannattaa sinun ehdottomasti käydä tutkituttamassa asia lääkärin luona, ihan vain varmistaaksesi, että kaikki on kunnossa.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott