turpos
27.08.2017
Hei pyöräilijä sateella eilen ja oli sellane pieni hypätä mutta eturenkaassa luisti ja asioita tapahtu......ja osu vasen kives pyörän runkoon sattuu ihan @#$/% €€** mutta nyt tänää se on helevetin kosketus herkkä ja se vasen kivi on turvonnut perkeleen isoksi onko paras "hoito" vaan antaa sen olla ja antaa ajan parantaa jottain yksityiskohtia saattoi unohtua mut ihan sama poika:D
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.09.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Lähtökohtaisesti voidaan ajatella että paras hoito olisi aika ja tarvittaessa sinulle sopivan särkylääkkeen käyttö. Parhaan hoidon arviointi on kuitenkin helpompaa mikäli kävisit näyttämässä kivestä lähimmällä terveysasemalla tai kouluterveydenhoitajalla, tällöin voidaan arvioida juuri sinulle sopiva hoito. Iskun jälkeen kipu todellakin saattaa olla voimakasta ja aiheuttaa mainitsemaasi turvotustakin. Mitenkään kuitenkaan haluamatta pelotella tai säikäyttään on toki mahdollista, että isku olisi voinut aiheuttaa pientä verenvuotoa joka osaltaan saattaisi aiheuttaa turvotusta. Kuitenkin näin netin välityksellä ei voi kuin arvailla. Ammattilaisen arvio tutkimalla ja havainnoimalla "vamman" vakavuutta vastaanotolla on kuitenkin aina paras keino, eikä silloin jää juurikaan sijaa arvailuille. Suosittelenkin siis tarvittaessa hakeutumaan hoitoon, mikäli kipu käy sietämättömäksi särkylääkkeestä huolimatta ja mikäli turvotus ei helpota muutaman päivän sisällä.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja -Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.