yhdyntä
05.06.2016
Hei, olen 15v poika. voiko yhdyntää harrastaa kondomin kanssa ja ilman niin, että esinahka liukuu terskan päällä. koska terskani on erittäin arka, ja se ärsyyntyy helposti ja siihen tulee välillä haavoja. jaffapoika
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
13.06.2016
Kiitos kysymyksestäsi.
Aika usein erektiossa miehillä esinahka vetäytyy kokonaan terskan taakse jättäen terskan kokonaan paljaaksi. Näin ollen vastauksena kysymykseesi yhdynnässä esinahka ei välttämättä liiku terskan päällä. Kuitenkin tässä on eroja, joillakin esinahka saattaa jäädä osittain terskan päälle, jolloin se yhdynnän aikana väistämättä liukuu terskan päällä. Mikäli terskasi on niinkin arka kuin kerrot voisi olla paikallaan käydä lääkärin puheilla, jos saisit apua tilanteeseesi. Mitä tulee yhdyntään ylipäätään, suosittelen kuitenkin käyttämään kondomia, se on ainut ehkäisymenetelmä, joka suojaa niin ei-toivotuilta raskauksilta kuin mahdollisilta sukupuolitaudeiltakin.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.