ympärileikatuilla
24.08.2017
Miksi joillakin ympärileikatuilla on voimakas värin muutos peniksessä? Kuvissa on todella selvästi nähtävissä ympärileikkaus jälki. Suomessa tyylit ovat varmaan erillaisia kun maailmalla? Arpi on korkealla varressa joisakin leikkauksissa . Tuollainen tyyli on poikkeavan näköinen. janne

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
25.08.2017
Heippa!
Olemme kaikki vähän erinäköisiä, ja esinahan alla oleva iho on monella vaaleampi kuin esinahka itse. Kun esinahka sitten ympärileikkauksessa poistetaan, se usein näyttää juuri tuollaiselta. Eli ihon eri värisävy erottuu selkeästi. Toisilla taas on vaaleampi pigmentti, jolloin eroa ei juurikaan näe.
Lisäksi aina ei poisteta esinahkaa kokonaisuudessaan. Tähän vaikuttaa syy miksi sitä ylipäätään poistetaan. Esimerkiksi joskus ahtaan esinahan hoitoon riittää pienempi toimenpide, ja siksikin arpi voi oll eri kohdassa. Tai jos esim esinahassa on jokin ihomuutos jonka vuoksi toimenpide tehdään.
Yst.terveisin Kristiina
uroterapeutti, seksuaalineuvoja, kätilö