Ympärileikkaus
25.12.2014
Onko ympärileikkaus miten yleistä Suomessa. Minulle se on tehty ja esim.uimahallissa jotkut huutelevat Minulle siitä. Ei ole kiva kun huomautellaan toimenpiteestä. Eihän sitä saa tekemättömäksikään. polopolo

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
30.12.2014
Hei!
Olen lähettänyt kysymyksesi asiantuntijallemme, toivottavasti jaksat odottaa vastausta vielä vähän.
Mukavaa uutta vuotta sinulle!
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny
Hei!
Ymmärrämme, ettei ole mukavaa kun sukupuolielimeen kiinnitetään tuolla tavoin huomiota. Se johtuu todennäköisesti ihmisten epätietoisuudesta, koska ympärileikkaus ei ole Suomessa kovin tavallista, ja ehkäpä myös muiden epävarmuudesta omaa kehoaan kohtaan. Pojat/miehet, jotka eivät ole tyytyväisiä itseensä, yrittävät siten kääntää huomion pois itsestään ja ottavat jonkun toisen silmätikuksi. Joissain maailmanosissa ympärileikkaaminen on hyvinkin yleistä lähinnä kulttuurisista ja uskonnollisista syistä.
Ympärileikatussa peniksessä on varmasti paljon hyviä puolia. Joidenkin mielestä penis näyttää hyvältä ympärileikattuna ja puhtaana pito onnistuu paremmin. Ole ylpeä itsestäsi ja kehostasi -myös perhetraditioistasi! Olet ainutlaatuinen, joten pää pystyyn!
Terveisin nuorisotiedottajat Jenny ja Sanna