Yöllä tulevat siemensyöksyt
19.06.2023
Moi. Haluaisin tietää mikä on normaalia yöllisten siemensyöksyjen esiintymistä. Olen 16-v poika, ja minulla tulee 4-5 yönä viikossa siemensyöksy nukkuessa. Ne ovat lisääntyneet viime kuukausina huomattavan paljon. Harrastan itsetyydytystä noin joka toinen päivä, ja se tapahtuu aina illalla nukkumaan käydessä. Monta kertaa on käynyt niin, että vaikka saan siemensyöksyn illalla, herään 3-4 tunnin päästä siihen, että siemensyöksy tulee taas. Onko tämä normaalia? Itse herään aina siemensyöksyyni. Laukeaminen tuntuu todella hyvältä myös yöllä. Huono puoli on, että pyykättävää tulee niin paljon. Joudun vaihtamaan housut joka kerta kun laukean, koska märissä housuissa en tahdo olla. Pitäisikö opetella nukkumaan ilman housuja?
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
20.06.2023
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalisuus ja sen toteuttaminen on hyvin yksilöllistä, joten on vaikea sanoa mikä on normaalia ja mikä taas ei. Se, mikä sinusta tuntuu hyvältä, on mitä varmemmin sinulle normaalia. Yöllisten siemensyöksyjen tiheys on myös yksilöllinen asia. Usein, jos ei ole hetkeen saanut siemensyöksyä, voi se tulla helpommin nukkuessa, sillä se on kehon tapa tehdä tilaa uusille siittiöille.
Kerrot harrastavasi itsetyydytystä noin joka toinen päivä iltaisin ja että kuitenkin heräät siemensyöksyyn nukkuessasi. Ihmiskehot ovat ainutlaatuisia ja toimivat eri tilanteissa eri tavalla. Lisääntyneet märät unet eivät ole haitallisia, joten ei syytä huoleen.
Mainitset, että pyykättävää tulee paljon ja joudut vaihtamaan housut laukeamisen jälkeen. Ymmärrettäväähän se on, ettei kukaan halua oleskella märissä housuissa. Kysyt myös, mikäli sinun pitäisi opetella nukkumaan ilman housuja. Tässä kohtaa sinun täytyy itse arvioida, miten haluat toimia. Uskoakseni sinulle tulisi enemmän pyykättävää, mikäli nukkuisit ilman housuja ja sinun tästä syystä täytyisikin pyykätä lakanasi housujen sijaan. Ehkä voisit vaihtaa housut boksereihin, jotka vievät vähemmän tilaa pesukoneessa ja kuivuvat myös pyykkinarulla housuja nopeammin.
Terkuin, Lila