tuhmat puheet
28.02.2018
Miksi ihmisiä kehotetaan puhumaan tuhmia seksin aikana? Millä tavalla on eri asia puhua tuhmia kuin rivoja? Itselleni olisi vaikeaa käyttää niitä karskimpia nimiä esim. sukuelimistä. Ihmettelevätkö miehet, jos nainen käyttää miehen sukuelimestä nimeä pippeli?

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
09.03.2018
Heippa,
jotkut kiihottuvat sellaisita puheista. Toiset taas eivät voi sietää sitä, ja kaikkea siltä väliltäkin löytyy. On hyvin intiimiä ja yksityistä, miten haluaa seksin aikana puhua ja mistä. Jotkut eivät halua puhua ollenkaan mitään. Se on kuitenkin ehkä jokaisen itse mietittävä mikä itselle sopii, ja otettava huomioon kumppaninkin toiveet. Pakottaa ei ketään voi, mutta jos se on molemmille ok, niin siitä voi olla paljonkin iloa. Viimeiseen kysymykseen en oikein osaa vastata, nimitystä pippeli ehkä käytetään enemmän lapsilla, mutta taas toisaalta, jollekin se voi olla juuri se oikea ainut sana. Eli kokeilemalla, ottamalla toinen huomioon ja tekemällä sitä mikä hyvältä tuntuu. Näin kannattaa edetä.
Terkuin, Kristiina