Hikoilua itsetyydytykden aikana?
17.12.2014
Itsetyydytksen jälkeen lakananit ovat aina märät/kosteaat varsinkin peupun, reisien ja selän kohdalta.
Onko kyse aivan normaalista hikoilusta, ja miksi silloin hikoilen niin paljon kun normaalisti en?
Voiko tämä haitata minua yhdynnänaikana? (olen siis neitsyt) vaahtokarkki
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
18.12.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei vaahtokarkki,
Kiitos kysymyksestäsi. Pohdit kysymyksessäsi, onko normaalia hikoilla itsetyydytyksen aikana ja sen jälkeen. Mietit myös, voiko hikoilu haitata sinua myöhemmin elämässäsi, kun harrastat seksiä kumppanin kanssa.
Seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä kehossa tapahtuu paljon muutoksia. Verenpaine nousee, pulssi tihenee ja iho voi alkaa punottaa ja hikoilla. Hengitys muuttuu nopeammaksi ja seksuaalinen mielihyvän kokemus valtaa mielen ja kehon. Myös sukupuolielimet reagoivat kiihottumiseen. Tytöillä emätin kostuu ja häpyhuulet turpoavat ja alkavat punottaa. Pojilla siitin jäykistyy ja kivekset saattavat kohota kivespussissa.
Seksuaalinen kiihottuminen vaikuttaa siis kehoon voimakkaasti ja kokonaisvaltaisesti. Hikoilu seksin yhteydessä on tavallista ja normaalia, olipa sitten kyse itsetyydytyksestä tai seksistä kumppanin kanssa.
Sinun ei tarvitse olla huolissasi hikoilusta, eikä se tule haittaamaan sinua myöhemmin yhdynnässä.
Seksistä ja itsetyydytyksestä voit lukea lisää tästä linkistä:
http://www.terve.fi/teini/seksi-ja-itsetyydytys
Mukavaa joulunaikaa sinulle,
Maria - Nuortenelämä.fi