Poikaystävän peniksen kirvely
22.08.2016
Hei! Yritimme poikaystäväni kanssa etsiä tietoa netistä hänen ongelmaansa,mutta mitään ei löytynyt joten yritetään täältä. Eli siis olemme olleet jo 3kk yhdessä ja ensimmäiset 2kk käytimme kondomia. Kumi jäi pois ja ongelma alkoi jo ensimmäisellä yhdyntä kerralla. Kun yhdyntä "alkaa" poikaystävälläni alkaa peniksessä kirvely, joka kestää niin kauan että aktin jälkeen kun hän menee heti suihkuun ja saa "huuhdottua minut pois itsestään" kirvely lakkaa. Kummassa meissä mahtaa olla vika vai onko syy jopa molemmissa vai mistä tämä voisi johtua? Suomityttö24
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
29.08.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Onpa harmillinen vaiva. Kuvailemasi perusteella en voi antaa varmaa vastausta, varman vastauksen saisitte käymällä lääkärin vastaanotolla. Eikä lääkärikäynnissä todellakaan ole mitään hävettävää.
Tulee mieleen, olisiko sinulla kenties hiivatulehdus? Toki siitä olisi oireita molemmilla yhdynnän jälkeenkin, tämä mahdollisuus olisi kuitenkin hyvä poissulkea. Mikäli kyseessä olisi hiiva, se on helppo hoitaa teiltä molemmilta. Jos hiivaa ei ole, suosittelisin käyntiä lääkärissä, varman vastauksen ja mahdollisesti oikeanlaisen hoidon saamiseksi.
Lisäksi tulee mieleen, voisiko liukuvoiteesta olla apua? Jos limakalvot yhdynnän aikana ovat aavistuksen liian kuivat, voi yhdynnän aiheuttama kitka tuntua tukalalta - jopa kirvelyltä.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja/seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.