Glow up
21.10.2023
Miten voin saada glow upin. Siis en ole yhtä nätti kuin muut tytöt. Siis olen yrittänyt kaikkea. Haluan vain olla naturally pretty. Kukaan poika ei musta tykkää ja se kai johtuu mun ulkonäöstä.
Siis joinakin päivinä olen nätti mutta tosi harvoin siltä tuntuu ja en tiedä miksi. Ja kun tiedän että olen nätti niin ne pojat puhuu mulle enemmän. Siis mä tunnen et mä oon likane joka päivä vaikka oon käyny suihkussa ja jne. Mut tuntuu vain siltä. Tarvitsen Mekki rutiinin ku seki vaihtuu koko ajan.
Siis miten mä voin nyt sitä minun ulkonäköä parantamaan enkä vaan parantamaan vaan että tunnen itteni nätiltä 24/7. Ja enkä halua semmonsta vastausta että hyväksy ittes millasena oot. Seonse
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
24.10.2023
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi ja yhteydenotostasi. Kirjoitat haluavasi olla luonnonkaunis ja tulet miettineeksi, miten voisit saada Glow upin. Mainitset, että näet itsesi nättinä joinakin päivinä, vaikkakin niitä päiviä tulee harvoin. Kerrot myös, että sellaisina päivinä kun tiedät olevasi nätti, pojat puhuvat sinulle enemmän. Jutun juuri piileekin siinä, että todennäköisesti sellaisina päivinä, kun koet itsesi kauniiksi, näkyy se myös ulospäin itsevarmuutena. Usein onkin niin, että itsevarmaa ihmistä on paljon helpompi lähestyä ja sen vuoksi mahdollisesti myös pojat puhuvat sinulle enemmän silloin kun tunnet olevasi nätti.
On normaalia, että oma ulkonäkö mietityttää. Se mietityttää varmasti meitä kaikkia jossain kohtaa elämäämme, toisia enemmän ja toisia taas vähemmän. Uskaltaisin väittää, ettei kukaan meistä tunne itseään kauniiksi 24/7, vaan meille kaikille tulee valitettavasti eteen päiviä, jolloin meistä ei tunnu yhtä nätiltä kuin muina päivinä. Se on täysin luonnollista ja kuuluu asiaan.
Kirjoitat, ettet halua vastausta, jossa kehotan sinua hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet. Itsevarmuus ja itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on ovat kuitenkin iso osa sitä, miltä ihminen näyttää ulospäin ja millaisen kuvan itsestään muille antaa. Kirjoitat kysymyksessäsi siitä, kuinka kukaan poika ei tykkää sinusta ja epäilet sen johtuvan ulkonäöstäsi. Muista, että kauneus ja itsensä tunteminen nätiksi ovat kuitenkin erittäin henkilökohtaisia asioita. Kaikilla meistä on eri mieltymykset ulkonäköön liittyen, emmekä siis voi koskaan miellyttää aivan kaikkia. Se mikä jonkun mielestä on kaunista, ei välttämättä ole sitä jonkun toisen mielestä. Sen vuoksi onkin tärkeää pysähtyä miettimään, mikä juuri sinun itsesi mielestä on nättiä ja keskittyä siihen. Mikä saa sinut tuntemaan itsesi nätiksi niinä päivinä, kun tunnet niin? Onko se kenties onnistunut asuvalinta vai uuden meikkirutiinin kokeilu? Mikä erottaa ne päivät, kun tunnet itsesi nätiksi sellaisista päivistä, kun sinusta ei siltä tunnu?
Kuten mainitset myös kysymyksessäsi, trendit muuttuvat koko ajan. Se mikä tänään on trendikästä ei välttämättä ole sitä enää hetken päästä. Kehotan siis sinua keskittymään enemmän siihen mikä sinusta on nättiä, ei siihen mikä juuri tällä hetkellä on trendikästä. Ei ole kannattavaa muuttaa ulkonäköään sen mukaan, mitä joku toinen on mieltä, vaan ainoastaan sen mukaan mitä itse on mieltä. On vaikeaa olla vertaamatta itseensä muihin, mutta muista, että me olemme kaikki yksilöitä ja näytämme kaikki erilaisilta - sen kuuluukin olla niin.
Säännöllinen syöminen, vedenjuonti, liikunta sekä riittävät yöunet vaikuttavat moneen asiaan positiivisesti. Mikäli on niin, että joissakin näistä olisi parantamisen varaa sinun kohdallasi, voisit aloittaa siitä. Kokonaisvaltainen hyvinvointi ja siihen keskittyminen vaikuttaa siihen millainen tunne sinulla on omassa kehossasi.
Tekemällä asioita, jotka nostattavat itsetuntoasi voit saavuttaa Glow up:in. Oli sitten kyseessä uusi hiusväri tai ihonhoitorutiini tai jokin uusi vaate, jossa tunnet itsesi kauniiksi. Pääasia on, että teet niin kuin sinusta tuntuu hyvältä ja mitä sinä itse haluat, ei niin miten luulet muiden haluavan sinun tekevän. Sinun ei tarvitse muuttaa itseäsi, vaan keskittyä siihen mikä saa sinut tuntemaan itsesi nätiksi. Itsevarmuus näkyy ulospäin ja se saa myös muut huomaamaan juuri sinut.
Halit, Lila