Riittävä puhtaus
05.04.2023
Mietityttää eka kerta pojan kanssa. Tuleehan pylly puhtaaksi normaalilla vesi ja saippuapesulla, että sitä voi nuolla turvallisesti ja että voisin nauttia siitä pelkäämättä, etten ole puhdas. En tiedä mitä ekalla kerralla tehdään, mutta luulen, että ainakin vähän myöhemmin poika haluaa hyväillä ja nuolla pyllyä.
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
12.04.2023
Hei ja kiitos yhteydenotostasi!
On normaalia, että eka kerta mietityttää. Se voi myös toisinaan vähän jännittää ja sekin on täysin normaalia. Ennen ensimmäiseen kertaan ryhtymistä on hyvä keskustella asiasta kumppanin kanssa ja näin varmistua siitä, että tunnette molemmat olonne turvalliseksi ja olette molemmat valmiita seksin harrastamiseen. Ekaa kertaa ei tule pakottaa, oli tilanne mikä tahansa.
Pyllyn puhtaaksi pesemiseen ei tarvita mitään erityisiä pesuaineita. Riittää, että pidät huolen hygieniasta pyllyn alueella samaan tapaan kuin muutoinkin. Mikäli päätät pestä pyllyn saippualla, on kuitenkin hyvä välttää saippuan joutumista pimppiin. Saippuan pH-arvo on yleensä liian korkea ja se voi tällöin häiritä emättimen pH-tasapainoa, mikä voi aiheuttaa kutinaa ja kuivuutta. Häpyhuulten välit aina häpykummulle saakka, sekä nivuset ja takapuoli on hyvä pestä vedellä päivittäin. Mikäli hygienia pyllyn alueella mietityttää voit käydä pesulla ennen ensimmäiseen kertaan ryhtymistä ja näin varmistua siitä, että hygienia on kunnossa.
Ensimmäisellä kerralla on olennaista tehdä juuri sitä, mikä itsestä ja kumppanista tuntuu hyvältä. Pyllyn hyväily ja nuoleminen voi olla osa sitä tai sitten ei, sen te päätätte yhdessä. Ensimmäisellä kerralla on ensiarvoisen tärkeää uskaltaa kertoa missä omat rajat menevät ja mihin itse on valmis ryhtymään. Mitään sellaista mikä ei tunnu hyvältä ei tule tehdä. Sinun ei siis tarvitse suostua mihinkään, mihin et halua. Kehon eri osien hyväilyä ja nuolemista voi kokeilla yhdessä ja tunnustella mikä tuntuu hyvältä, mutta mihinkään ei tule suostua vain siksi että toinen niin haluaa.
Toivotan sinulle hyvää kevättä ja rohkeutta avoimiin keskusteluihin kumppanisi kanssa!
Halit, Lila