Alapää
07.01.2015
Jos molemmat haluaa kokeilla rajumpaa seksiä, voiko siitä tulla jotain haittaa tytön tai pojan alapäähän? Poikaystävä nopeuttaa tahtia aina ennen laukeamista ja tykkään siitä itsekin eli kannattaako sitä kokeilla melkein alusta saakka? Meillä on eniten käytössä takaapäin asento, mutta jos haluaa vaihtelua, niin voiko takaapäin asentoa muuttaa jotenkin helposti erilaiseksi? Tyty

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
08.01.2015
Hei!
Seksin tulisi olla sellaista josta molemmat osapuolet nauttivat. Tarkoitus ei ole satuttaa toista. On olemassa erilaisia tapoja olla yhdynnässä, jotkut tykkäävät perinteisesti lähetyssaarnaaja asennosta, toiset tykkäävät roolileikeistä ja alistamisesta. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se, että se tuntuu molemmista hyvältä, ettei kumpaankaan satu, ettei yhdyntä tunnu henkisesti tai fyysisesti pahalta. Asentoa voi helposti vaihtaa takaapäin asennosta vaikkapa menemällä sivuttain vastakkain. Peniksen ei välttämättä tarvitse olla vaginan sisällä koko aikaa asentoa vaihdettaessa. Ei siis oikeastaan ole mitään oikeaa tapaa. Paras on kun ei mieti liikaa, vaan rentoutuu ja nauttii niin asennotkin löytyvät kuin itsestään. Alapää ei vahingoitu jos ennen varsinaista yhdyntää käyttää tarpeeksi aikaa esileikkiin niin että vagina kostuu ja penis kovettuu tarpeeksi. Apuna voi myös käyttää liukuvoidetta. Alapäähän ei myöskään tulisi laittaa mitään sinne kuulumatonta. Tahdin nopeuttamista ja hidastamista voi ihan hyvin tehdä kokeilemalla miltä se tuntuu, mutta jos jossain vaiheessa ei tunnu hyvältä, siitä voi hyvin sanoa kumppanilleen vaikka kesken yhdyntää. Siihen on jokaisella oikeus.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny