Apua!
22.06.2016
Hei! Menetin neitsyyteni ja nyt virtsaaminen kirvelee ja vuodan samalla verta kun virtsaan. Mitä on tapahtunut ja mitä pitäisi tehdä? Oireet vaivaavat pahasti.. tietoa tarvitseva

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
22.06.2016
Heippa.
Kuulostaa siltä että sinulla saattaa olla virtstieinfektio. Virtsatieinfektiohan ei ole sukupuolitauti, vaan se saattaa tulla koska tahansa, mutta joillakin se tulee helpommin kuin toisilla, ja seksin yhteydessä "haitallisia" bakteereja siirtyy helposti paikasta toiseen.
Eli nyt sinun kannattaa heti soittaa terveyskeskukseen ja/tai käydä siellä jättämässä virtsanäyte jotta saisit antibioottikuurin. Virtsatieinfektio ei mene itsestään ohi, ja jos sen jättää hoitamatta oireet pahenevat ja tulehdus saattaa nousta munuaisiin. Jos on ainoastaan hyvin lievät oireet ne voivat mennä ohi juomalla paljon vettä/happamia juomia, mutta koska kirjoitat että virtsassasi on verta se kertoo jo että tulehdus on sen verran ärhäkkä että sitä täytyy tutkia ja hoitaa.
Eli heti terveyskeskukseen siitä :)
Haleja
Tessi