apua auttakaa
05.03.2014
Mul on ongelma että oon nyt pari päivää huomannu et mun alapää on märkä ja liukas ja mun alushousuihin on tullu sellasta ruskeeta nestettä. Mitä teen? Ja onkotoi normaalia? lissabon

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
06.03.2014
Hei lissabon!
Kysymyksesi perusteella vaikuttaa siltä, että kuukautisesi ovat alkamassa. Voi olla, että kyseessä on jo "kunnon" kuukautiset tai sitten "neste" on rusehtavaa valkovuotoa, mikä viittaa siihen, että kuukautisesi alkavat piakkoin. Tämä on siis täysin normaalia ja merkki siitä, että kehosi kehittyy ja kasvaa kuten sen pitääkin.
Voit ostaa pikkuhousunsuojia tai ohuita kuukautissuojia jos vuoto pysyy yhtä vähäisenä. Valinnanvara on suuri, mutta pakkauksissa lukee kyllä selkeästi, mihin käyttöön ja minkälaiseen vuotoon siteet ovat tarkoitettu. Kerro asiasta myös esim. äidillesi, hän osaa neuvoa sinua kädestä pitäen siteiden ym. käyttössä.
Lue lisää kuukautisista ja kuukautissuojista täältä!
Sinulla ei siis ole mitään syytä huoleen!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott