Ejakulaatio
04.03.2014
Hei. Olen sormettanut itseäni jonkin verran myös käyttänyt vibraattoria tunteakseni hyvää. Mutta ainoo ongelma on se kun kiihotun kunnolla niin ejakuloin aika paljon. Se on semmosta nestettä veden väristä. Niin olen tutkinut että ejakulaatio on jostain ihmeen ( Skenen rauhanen vai joku Barhol? niin mikä se oikein on? Miksi siellä lukee että osalla naisista esiintyvä ilmiö? Mutta olen vasta 16 ja nyt jo tulee reilusti nestettä? Onko se normaalia? Ella

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
05.03.2014
Hei Ella!
Kysymyksesi perusteella kyse on aivan kuten mainitsit, naisten ejakulaatiosta (käytetään myös sanaa roiskiminen), eli siitä, että nainen orgasmin aikana erittää nestettä - hieman miesten siemensyöksyn tapaan. Tällä nesteellä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä lisääntymisen kanssa. Neste tulee virtsa-aukon lähellä olevista rauhasista, ns. skenen rauhasista, jotka ovat naisten kehon vastine miesten eturauhaselle. Neste ei missään tapauksessa ole virtsaa, se koostuu eri aineista ja on yleensä kirkasta ja hajutonta.
Aivan kuten sanot, voi vain osa naisista/tytöistä kokea tämänkaltaisia "märkiä" orgasmeja. Iällä ei ole mitään merkitystä ilmiölle. Syytä naisten ejakulaatiolle ei myöskään ole löydetty - kaikilla naisilla on kyseistä eritettä alapään rauhasissa, mutta jostain syystä osalla tämä neste valuu/roiskuu voimakkaammin lihasten supistellessa orgasmin aikana. Ejakulaatioon ei itse pysty vaikuttaa millään tapaa, sitä ei esim. voi harjoitella tai estää, eikä se ole missään nimessä muunlaisia orgasmeja parempi tai huonompi.
Olet siis täysin normaali, jatka ihmeessä nauttimista! ;)
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott