Erittäin runsas vetinen valkovuoto
07.11.2014
Mulla on ollut jo kauan erittäin runsasta, vetistä ja happaman hajuista (kuin kermaviili) ja aika voimakkaan hajuista valkovuotoa. Koulupäivän aikana saatan haistaa alapääni ja kosteuden tuntee housujen läpi. Olen neitsyt ja hygieniani on kunnossa. Pesen alapääni kerran päivässä lämpimällä vedellä ja nukun yöt ilman alushousuja. Minkäänlaista kipua/kutinaa/kirvelyä ei ole ollut. Onko tää normaalia ja mitä mun pitäisi tehdä koska koulussa pelkään vieruskaverini haistavani alapääni jjd
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
10.11.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Runsas ja voimakkaan hajuinen valkovuoto voi olla oire emätintulehduksesta, joten sinun kannattaa varata aika lääkärille. Lääkäri voi arvioida, onko kyseessä tulehdus ja määrätä siihen sopivat lääkkeet. Voit myös halutessasi ottaa yhteyttä kouluterveydenhoitajaan, joka voi ohjata sinua asian kanssa eteenpäin.
Lisää valkovuodosta voit lukea täältä: http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/64/valkovuoto
Lisätietoa emätintulehduksesta löytyy täältä:
http://www.suomiapteekki.fi/Terveyskirjasto/Emaetintulehdukset
Terveisin,
Maria - Nuortenelämä.fi