fcjgjhhu
02.01.2014
Mietin et ku mun poikaystävä käplii tai no hiplaa mua Nii miten mä voisin kosketella sitä et sille tulos hyvä olo. Se on semmonen tosi ihtohimonen ja kiimanen ollaan mietitty seksiä mutta ei vasta ku ollaan kuustoista wee. Haluisin tuottaa sille mielihyvää. juupeli

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
07.01.2014
Hei juupeli!
Hyvä, että odotatte vielä seksin suhteen hieman - kannattaa kuitenkin muistaa, että omat tuntemukset ovat ne tärkeimmät - sinun ei siis automaattisesti tarvitse harrastaa seksiä, kun olet täyttänyt kuusitoista. Ole rehellinen itsellesi ja tee se vasta sitten, kun se oikeasti tuntuu hyvältä - silloin se todennäköisesti on myös paljon onnistuneempi kokemus. :)
Kiva, että haluatte tuottaa toisillenne hyvää oloa ja se onkin parisuhteessa ja läheisyydessä tärkeää, että koskettelu tuntuu hyvältä. Jos se jossain vaiheessa tuntuu epämiellyttävältä, tulee toiselle pystyä sanomaan asiasta, vaikka kuinka intohimoiselta toinen vaikuttaisikin.
On tietenkin aina vaikea sanoa, mikä poikaystävästäsi tuntuisi mukavalta, sillä me olemme kaikki yksilöitä ja se, mikä yhdestä ihmisestä tuntuu hyvältä, ei välttämättä toisesta tunnu yhtä ihanalta. Juuri tästä syystä jokaisen pariskunnan pitää itse löytää ne asiat, jotka tuntuvat oikeilta ja hyviltä juuri heistä.
Yleisiä, useimmista hyvältä tuntuvia"juttuja", on tietenkin olemassa. Tavallisia erogeenisia (herkkiä) alueita on esim. kaula, niska, rintakehä, sisäreidet, takapuoli ja ehkä myös hiuspohja. Voit siis esimerkiksi suukotella hänen kaulaansa tai varovaisesti näykkiä hänen korvanlehteään, voit silitellä hänen selkäänsä ja ehkä takapuolta jne. - muista kuitenkin, että hän voi joko pitää siitä näistä asioista, tai sitten hän ehkä inhoaa niitä. Kokeilemalla opit tuntemaan hänen kehonsa.
Sukupuolielimien hierominen vaatteiden päältä on tietenkin useimpien ihmisten mielestä miellyttävää, mutta tyttönä sinun kannattaa miettiä, menetkö lian pitkälle. Voihan olla, että hän erehtyy luulemaan kosketuksesi tarkoittavan, että haluat mennä vielä pidemmälle, vaikket itse lainkaan ollut ajatellut niin.
Tärkeintä on ehkä kuitenkin olla miettimättä liikoja. Luultavasti löydät juuri ne oikeat paikat ja hyvältä tuntuvat liikkeet seuraamalla vaistojasi ja hänen kehonkieltään. Huomaat kyllä helposti, jos jokin ei tunnu hänestä hyvältä ja myös jos jokin tuntuu hänen mielestään erityisen hyvältä.
Terveisin nuorisotiedottaja Lena