Häpeämätön vahtaus
06.10.2014
Minulla on kasvanut rinnat jo ja koen ne normaalikokoisiksi.
Suoraan sanoen suututtaa jos keskustelen keski-ikäisten tai vanhempien miesten kanssa, he tuijottavat rintojani. En kehtaa sanoa asiasta mitään ja tilanne käy minun kohdaltani vaivaantuneeksi. En pidä ollenkaan että häpeämättä tuijotetaan toisten rintoja kun puhutaan. Miten viestitän näille ällötyksille, että nyt loppu. gölqqu

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
08.10.2014
Hei!
Kuulostaa kyllä epämukavalta, kuvailemassasi tilanteessa on varmasti hankala tietää mitä pitäisi/voisi tehdä.
Tällaisia perusohjeita voimme tuollaiseen tilanteeseen antaa, eli ensinnäkin voit hyvin sanoa ei! ”Tuollainen käytös häiritsee minua, lopeta se”. Ei: n sanominen ääneen voi olla vaikeaa, ja silloin voit sanoa sen itsellesi mielessäsi ”ei, minua ei kohdella näin!”. Seuraavaksi voit poistua tilanteesta ja mielellään kertoa tästä asiasta jollekin sinulle turvalliselle aikuiselle, esimerkiksi äidillesi. Silloin kun tilanne alkaa sinusta tuntua ikävältä, se ei ole hyväksyttyä.
Rintoihin tuijottaminen voidaan laskea seksuaaliseksi häirinnäksi jos se häiritsee kohdetta, se on samalta henkilöltä toistuvaa ja sitä tapahtuu usein.
Meillä tulee syksyn aikana olemaan kokonainen teemapaketti seksuaalisesta häirinnästä, siitä mikä on okei ja mikä ei, joten seuraa sivujamme niin pääset lukemaan aiheesta lisää.
Terveisin nuorisotiedottajat Jenny ja Sanna