Häpyhuulet
28.03.2016
Hei, minulla on häpyhuulissa aukon luona näppylä niinkuin semmonen pala joka roikkuu ja venyy, en tiedä mitä tehdä sille ja tuntuu että toisessa häpyssä on tulossa toinen tai ainakin näyttää samalta mutta on tosi pieni...en kehtaa kertoa tästä äidille, mikä se on??saako mitenkään pois? Anonyymi
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
29.03.2016
Hei!
On hyvä, että tutkit sukupuolielimiäsi ja tutustut siihen miltä ne näyttävät. Varmastikaan ei ole syytä huoleen, mutta varaa rohkeasti aika kouluterveydenhoitajalle tai terveyskeskukseen, koska näkemättä on mahdoton sanoa mistä voisi olla kyse. Ihmisellä voi olla monenlaisia juttuja ihossa, harvoin mitään vakavaa. On myös normaalia, että alapään limakalvolla on erilaisia ihomuodostelmia. Alapään ulkonäkö myös muuttuu elämän eri vaiheissa hormoonitoiminnan takia. Aina jos joku asia huolestuttaa, siitä voi jutella lääkärille.
Terveisin, Maija, Settinetti - Oulun Eteläisen alueen nuorisotiedotuskeskus
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.