Lauta rinnat
14.11.2015
Hei en tiädä onko tämä oikea paikka pyytää apua mutta olen 144cm ja painoa noin 37kg ja oon 12vuotta seiska luokalla ja oon ihan lauta luut näkyy rintakehän läpi nännit on isot ja pehmeet ja vähän roikkuu mahan muoto on sellanen pallomaisen oikeesti haluisin vähän rintavuutta kun kaikil luokkalaisillakin on rinnat ja oon joutunu käyttää rintaliivei missä on sukat koulus koska hävettää ja en kaipaus sellasta vastausta että sil ei voi mitään vaan jos osaat auttaa ja keksit miten ne sais kasvaa tai milloin ne suunnillee kasvais ja minkä kokosiks ehkä mulle Apua

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
18.11.2015
Hei!
Olet vielä melko nuori, joten sinun ei kannata olla liian huolissaan vielä tässä vaiheessa, rintasi voivat hyvinkin kasvaa vielä. Joillakin rinnat alkavat kasvaa 8-vuotiaana, tosilla 13-vuotiaana ja ne saattavat kasvaa aina 20-vuotiaaksi asti. On tavallista, että nännit/nännipihat ovat muuta rintaa ulkonevammat ja rinnan muoto hieman suippo kehityksen aikana. Geenit määrittävät jonkin verran ulkonäköä, joten tytöillä rinnat voivat muistuttaa äidin rintoja -tai vaihtoehtoisesti jonkun muun sukulaisen rintoja.
Rintojen kokoon vaikuttaa ihonalaisen rasvan määrä, joten on ihan luonnollista että hoikemmilla on pienemmät ja pyöreämmillä suuremmat rinnat, ei silti aina. Koska sukupuolihormonit ohjailevat rintojen kehitystä, ei ole olemassa keinoja nopeuttaa niiden kasvua tai saada niitä kasvamaan isommiksi kuin on tarkoitus. Rintojen kehittymistä voi kuitenkin vaikuttaa negatiivisesti jos vaikkapa ei syö tarpeeksi terveellisesti ja monipuolisesti.
Odotellessasi voit silti hankkia hyvät rintaliivit, jos haluat voit koittaa push up-mallia, joissa on yleensä pehmustetta mikä auttaa kohottamaan ja muotoilemaan rintoja. Niitä käyttävät varmsti monet muutkin, todennäköisesti myös osa niistä sinunkin luokkalaisista, joilla mielestäsi jo on rinnat. Kaikkein tärkein asia on, että olet ylpeä itsestäsi ja kehostasi -se, että viihdyt kehossasi, tekee sinusta kauniin!
Muista, että olet ainutlaatuinen!
Terveisin, nuorisotiedottaja Jenny
Lue myös tieto-sivumme rinnoista, täältä.