mistä tämä voi johtua
18.05.2015
Mistä voisi johtua ja mitä tämä voi olla. Aina kun olen harrastanut seksiä alapäätäni alkaa kutittamaan ja ilmestyy punaisia näppyjä paljon. Ajattelin ensin että johtuu sheivauksesta mutta pelkästä sheivauksesta ei tule nuin paljon näppyjä mutta aina ilmestyy jonkun ajan päästä kun on harrastanut seksiä ja kutina on pahin. wellen
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
25.05.2015
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Oireisiisi voi olla tietenkin useampia syitä. Et tarkemmin mainitse, kuinka pitkän ajan päästä seksin jälkeen oireesi ilmenevät.
Kysymyksessä voi olla esimerkiksi mekaanisesta ärsytyksestä johtuva vaiva, mikäli oireet ilmenevät heti seksin jälkeen. Tai kyseessä voi olla hiivatulehduskin. Mikäli seksin aikana käytetään kondomia, kumiallergiakin toisaalta voisi tulla kyseeseen.
Kuitenkin paikkansapitävimmän vastauksen saat, kun otat yhteyttä oman alueesi terveysasemalle ja varaat ajan lääkärille. Sinut tutkittuaan lääkäri pystyy varmuudella kertomaan, mistä oikeastaan on kyse.
Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.