Ne kasvaa sisään
23.03.2015
Luulen kun minä sheivasin joku aika sitten bikinirajaa, minulle on kasvanut yksi tai enemmänkin sisäänkasvaneita karvoja ja nyt ne ovat tulehtuneet, koska sheivaamaani kohtaan sattuu.
En tiedä miten saan ne pois, sillä netissä luki, että pitäisi alkaa sörkkimään neulalla tai laittaa jotakin rasvaa.
Mitä teen?
Lottisto

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Kosmetologi (ja nuorisotiedottaja) Sanna Vastaa
24.03.2015
Hei!
Juttelin kosmetologi-asiantuntijamme Sannan kanssa, ja hän sanoi, että kuivaharjaus voisi olla hyvä vaihtoehto kun karvat ovat kasvaneet sisään. Myös ihon kuorinta ja kosteusvoiteen käyttö ovat hyviä vaihtoehtoja. Ei kannata alkaa neulalla pistelemään tai puristelemaan, koska sinne voi mennä bakteereita ja silloin tilanne voi pahentua. Kannattaa pitää alue kuivana ja puhtaana -ilmakylpykään ei tee pahaa.
Putsaa alue hyvin ennen kuin sheivaat ja käytä esim. after sheiviä kun olet sheivannut. Voit myös putsata septidinillä muutamana päivänä, mutta varo ettei sitä mene alapäähän -se kirvelee.
Ystävällisin terveisin nuorisotiedottaja Jenny ja kosmetologi Sanna