pelko
19.02.2014
Olen 18 vuotias poika. Pelkään yhdynnässä, että tyttöystävä tulee raskaaksi vaikka käytössä on ehkäisypillerit. Mistä pelko voi johtua ja voiko siitä päästä eroon?
Käytännössä yhdynnän aikana tilanne on se, että tyttöystävä haluaisi minun saavan siemensyöksyn pillun sisälle, mutta pelko estää sen. Saan siis siemensyöksyn, mutta otan kullin aina ulos ennen siemensyöksyä.
Voiko tyttö edes tuntea sitä, jos poika tulee sisälle? Pitäisikö tytön vain hyväksyä tilanne vai pitäisikö minun yrittää päästä pelosta?
Mihin parit yleensä antavat siemensyöksyn tulla, jos sperma ei tule sisälle? Onko tytön suu paras paikka sille, jos ei halua sotata ja jos se sopii tytölle? temi

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo /SLUTAT Vastaa
20.02.2014
Hei!
Olemme lähettäneet kysymyksesi eteenpäin seksuaalineuvoja Pirjolle. Laitan vastauksen tähän niin pian kuin saan sen!
Terveisin nuorisotiedottaja Lena
Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Raskaudenpelko on aivan normaalia. On hienoa että sinä ja tyttöystäväsi toimitte vastuullisesti ja huolehditte ehkäisystä.
Ehkäisypillerit ovat varsin luotettava ehkäisymuoto. Niiden ehkäisyteho on n. 99%, vuodessa tuhannesta naisesta yksi tulee raskaaksi ehkäisypillereiden käytöstä huolimatta. Suurin syy tähän on että pilleri on jäänyt ottamatta.
Jos tyttöystäväsi on myös tyytyväinen ehkäisypillereihin niin ei ole varmaan mitään syytä että vaihdatte ehkäisymenetelmää. Voit olla luottavaisin ja turvallisin mielin. Jos kuitenkin vielä pelkäät, voi olla hyvä että keskustelette asiasta tyttöystäväsi kanssa. Jos molemmista tuntuu hyvältä niin voitte kokeilla yhdyntää kondomin kanssa joilloin voit laueta tyttöystäväsi sisällä ilman pelkoa.
Usein on niin vaikka poika on jo saanut siemensyöksyn tyttö voi ehkä vielä saada orgasmin tai hänestä tuntuu muuten hyvältä että yhdyntä ei ole vielä ohi. Tyttö voi hyvinkin tuntea sinun siemensyöksysi, penis sykkii rytmillisesti siemensyöksyn aikana. Tytön on mahdollista tuntea tämä.
Jos päätätte kumminkin että on parempi että laukeat muualle kun emättimen sisälle niin tämäkin on hyvin yksilöllistä miten toimitte. Parasta on että rauhassa kokeilette mikä molemmista tuntuu hyvältä. Voit laueta hänen reisilleen,vatsalle, rinnoille tai kasvoille.Pitäkää käden ulottuvilla talouspaperia tai pyyhe ym. niin se on helppo pyyhkästä jälkeenpäin.
Keskustelkaa ja kokeilkaa. Nauttikaa yhteisistä hetkistä, ajan myötä pelkosi varmaan hellittää.
Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja