Pimpissä haava
28.02.2017
Moi! Harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ja hän sormetti minua. Kynsi kuitenkin raapaisi alapäätäni ja nyt on haava tuolla sisällä. Verta tuli kovasti. Pitääkö mennä lääkäriin? Matilda00

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
06.03.2017
Hei,
Todennäköisesti haava om jo paraantunut. Emättimen limakalvot ovat melko ohuet, ja vuotavat suht herkästi, mutta toisaalta haavat alapäässä paranevat noeasti koska verenkierto on siellä niin hyvä.
Veikkaan että parin päivän ajan sinulla oli veristä/ruskehtavaa valkovuotoa mutta tämän jälkeen ei mitään? Silloin asia on todennäköisesti aivan ookoo, eikä sinun tarvitse ajatella sitä sen enempää. JOS sinulla olisi vieläkin jonkinlaista vuotoa voit puhua asiasta kouluterkkarisi kanssa tai soittaa ehkäisyneuvolaan ja keskustella heidän kanssa.
Varmista että poikakaveisi kädet ovat puhtaat ja kynnet ehjät ensi kerralla niin vältytte tällaisista.  :)
Terveisin
Tessi