rinnat
29.04.2014
Moi! Mä haluisin kysyä , että mistä ostaisin rintaliivejä, rintani alkavat olla näes, aika suuret ja vanhat rintaliivini ovat jo liian pienet, ne litistävät rinnat yms. Ja kanssa, pitäisikö rintaliivejä pestä, ja jos pitää,niin kuinka usein ja miksi? Ja vielä , miten pyytäisin äitiäni ostamaan minulle suuremmat rintaliivit? Kiitos jos vastaatte ja voitte linkittää tähän kauppoja tai kertoa nimiä mistä voisi ostaa rintaliivejä. epäröivä

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
05.05.2014
Hei epäröivä!
Hyvä, että kysyt sinua askarruttavia asioita - sitä varten me olemme olemassa! :)
Rintaliivejä voit ostaa mistä tahansa niitä myyvästä kaupasta, kaupalla ei ole väliä, kunhan kokeilet liivejä ensin ja valitset sellaiset, jotka istuvat hyvin ja tuntuvat mukavilta. Lue lisää täältä, miten valitset oikean kokoiset rintaliivit. Sinulle varmasti tuttuja kauppoja, jotka myyvät rintsikoita ovat esim. H&M ja Lindex.
Sinun kannattaa ehdottomasti ostaa uudet rintaliivit, jos sinusta tuntuu, että nykyiset alkavat olla pienet. Kerro asiasta rohkeasti äidillesi - hän kai on ostanut nykyiset liivisikin? Kertomista ei kannata hävetä, sillä äitisi on kokenut samat asiat itse, eikä millään tapaa arvostele sinua. Sanot vain rohkeasti seuraavan kerran kun olette kahdestaan, että "äiti, nykyiset rintsikkani alkavat olla pienet, voitaisiinko käydä ostamassa uudet?". Asiasta ei kannata tehdä isompaa, kuin se on.
Sinun kannattaa ostaa myös erilliset urheiluliivit esim. koulun liikuntatunteja varten. Rinnat tarvitset kasvuvaiheessa erityisen paljon tukea ja etenkin liikkuessa tuen tärkeys korostuu. Liikkuessa ihminen myös hikoilee, joten ei ole kovin raikasta käyttää samoja liivejä urheilussa ja "arkena".
Rintaliivejä pitää pestä, aivan kuten muitakin vaatteita. Kuinka usein ne kannattaa pestä riippuu siitä, miten paljon olet hikoillut ja mitä olet päivän aikana tehnyt. Pesuväli vaihtelee muutamasta päivästä viikkoon - paras tapa on haistaa niitä: jos ne haisevat hielle tms., pistät ne pesuun. Useimmille liiveille suositellaan käsinpesua, sillä rintsikoiden materiaali on usein muita vaatteita arempaa. Monesti rintaliiveille voi riittää vain vedellä huuhtelu. Mutta niitä pitää siis pestä, aivan kuten muitakin vaatteita.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott