Rinnat
09.08.2016
Moikka! Mistä voi johtua että rintani ovat suipon muotoiset ja nännini eivät erotu nännipihasta koskaan? Olen 18 vuotias ja murrosikäni on alkanu 12 vuotiaana. Minävain

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
16.08.2016
Heippa,
Kuten aivan varmasti jo tiedät niin kaikilla naisilla on eri muotoiset ja kokoiset rinnat. Rinnat ovat aina yksilölliset. Median myötä ihmisille on tullut käsitys että "tavalliset" rinnat ovat aina pyöreät ja niissä on selvästi erottuvat nännit. Totuus on kuitenkin se että koska kaikki rinnat ovat erilaiset - se ei tarkoita sitä että kaikki rinnat jotka eivät ole pyöreät olisivat poikkeavia tai vääränlaisia. Tämän lisäksi kaikki ihmiset tykkäävät eri asioista - joidenkin mielestä pyöreät rinnat ja pienet nännit ovat seksikkäimmät, kun taas toiset tykkäävät enemmän suipon muotoisista rinnoista koska ne näyttävät "nuorekkailta".
Vaikka murrosikäsi on jo takana niin rinnat saattavat vielä muuttua. Jos rintasi ovat nyt suipon muotoiset niin tulevat todennäköisesti aina olemaan niin, mutta erällä tavalla rinnat muuttuvat koko elämän aikana. (johtuen esim. painon noususta/laskusta, raskaudesta, imettämisestä j.n.e.)
Itse et oikeastaan pysty millään tavalla vaikuttamaan rintojesi muotoon, ainut tapa millä pystyt vaikuttamaan on ostamalla  rintaliivit jotka korostavat pyöreyttä tai just sitä muotoa mitä haet. Tärkeintä on kuitenkin se että pääsisit itse pois siitä ajattelutavasta että rinnoissasi olisi jotain vikaa. Jos harrastat seksiä kumppanisi kanssa, ja kumppanisi välittää sinusta - olen aivan varma että kumppanisi rakastaisi myös rintojasi. Älä siis ole niin kriittinen vaan keskity positiivisiin asioihin.
Uskalla olla oma itsesi äläkä tuhlaa aikaa olemalla epävarma itsestäsi. Olet aivan täydellinen just sellaisena kun olet!
Haleja
Tessi