Rintoja
24.08.2015
Olen jo 15v tyttö,
eikä mun rinnat ole kasvaneet melkein ollenkaan.. Ne ei oo pyöreät ollenkaan vaan suipot ja mua ahdistaa jos ne on tubulaariset, vai onko mitään mahollisuuksi että ne kasvaa/pyöristyy tästä? Her

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
26.08.2015
Hei!
Rinnat voivat hyvin kasvaa aina 20-vuotiaaksi asti. Kehitys on hyvin yksilöllinen asia, toisilla rinnat alkavat kasvaa 13-vuotiaana ja toisilla jo huomattavasti aikaisemmin. Kun rinnat kasvavat on tavallista, että nännipihat ovat muuta rintaa ulkonevammat ja muodoltaan suipot. Voisit hyvin tarkastella oman äitisi rintoja, koska se voi antaa hieman suuntaviivaa siitä minkälaiset omasi tulevat olemaan. Voi myös olla, että ne periytyvät joltain muun suvun jäseneltä tai tulevat ihan oman näköisiksi -tai no oikeastaan kaikkien rinnat ovat uniikit, eikä kenelläkään ole samanlaisia rintoja, monesti naisen rinnat ovat erikokoiset keskenään -harvmmin molemmat täysin samanlaiset siis.
Elämäntavat voivat vaikuttaa rintojen kasvamiseen tai oikeastaan siihen, etteivät ne kasva eli esim. tupakointi ja alkoholinkäyttö ovat huonoja juttuja kehitykselle, joten parempi elää säännöllistä elämää sekä syödä hyvin ja säännöllisesti, jotta keho saa kasvaa "rauhassa" niin kuin sen on tarkoituskin. Rintojen kasvua ei voi kuitenkaan kiihdyttää millään tavalla.
Ole ylpeä itsestäsi ja omasta kehostasi, koska olet ainutlaatuinen!
Lue miellään myös tietosivumme Rinnoista tästä.
Rintojen ulkonäöstä ja muodosta voit lukea tästä.
Terveisin, nuorisotiedottaja Jenny