Rintojen kasvu
02.05.2016
Moikka! Oon 12 vuotias tyttö, ja mulla on ongelmia rintojeni kanssa. Ne ei kasva, ja mun nännitkin on hyttysen piston kokoset :( pitääkö mun tehdä jotain että ne kasvaa? Lisäksi oon aika laiha eikä rasvaa juurikaan ole. Voitteko auttaa? Eiiolenormaalia

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
03.05.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Olet toki vielä nuori. Malta mielesi rintojen kasvun suhteen. Murrosikä alkaa kaikilla omaan yksilölliseen tapaansa ja ajankohtana, jota ei edeltäkäsin voi tietää. Rintasi kyllä alkavat kasvaa ajallaan, eikä ole mitään millä voisit itse rintojen kasvua jouduttaa. Ymmärrän, että saattaa tuntua ikävältä odottaa, mutta älä ainakaan vertaa itseäsi kavereihisi tai muihin tyttöihin. Olet hyvä juuri sellaisena kuin sinä olet rinnoilla tai ilman. Kunhan saat itsellesi hieman rasvaa murrosiän myötä, saat myös naisellista pyöreyttä ja odottamasi rintojen kasvu alkaa varmasti.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.