Rintojen kasvu
27.07.2016
Olen huolissani rintojen kasvusta, sillä ne ovat hyvin epäkehittyneet ikääni nähden. Kuukautiseni alkoivat vasta 14 vuotiaana ja ne olivat hyvin epäsäännölliset ennen e-pillereiden aloittamista. Suvussa on vain iso rintaisia naisia, mutta minun ovat hyvin pienet. Kuppi kokoni on 70B ja pituus 167cm paino 66kg. Haluaisin saada jonkinlaista estorgeeni hoitoa jos se on mahdollista. Lumppa

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
01.08.2016
Heippa sinulle!
Rintojesi koko on täysin normaali, B-kuppikoko on ns keskikoko . Ja pituuteesi ja painoosi nähden vaikutat erittäin sopusuhtaiselta nuorelta naiselta. Vaikka suvussanne olisi enimmäkseen suuririntaisia naisia, voit sinä siltikin olla aivan toisenmoinen, koska olet oma ainutlaatuinen sinä. Ei ole olemassa estrogeenihoitoa, joka vaikuttaisi rintojen kasvuun naisilla sinänsä, mutta pitämällä hyvää huolta lihaksistasi, etenkin rintalihaksista, ja käyttämällä laadukkaita rintaliivejä, saat paljon aikaan jo. Rintojen suurennusleikkauksia voi tehdä, mutta se kannattaa harkita tarkoin, leikkaus on aina riski ja vieras implantti kehossa samoin. Voi olla, että kuppikokosi vielä muuttuu, ainakin painon mahdollisten vaihteluiden mukaan, mutta aika näyttää. Anna kehollesi mahdollisuus ja koita hyväksyä se juuri sellaisena kuin se on, juuri sinunlaisenasi.
hyvää kesää toivottaen, Kristiina
kätilö, sekuaalineuvoja, uroterapeutti