Seksielämän aloitus
05.03.2014
Hei! Ollaan aloittamassa seksielämää mun poikaystävän kanssa, mutta voiko se koskaan onnistua kun poikaystävällä on mun mielestä ihan hirvittävän iso kalu? Ollaan tutustuttu kehoihin jo hyvän aikaa käsi ja suuseksillä ja ehkäisy on kunnossa, niin onko sitten hyvä aika aloittaa yhdynnätkin kun molemmat halutaan paljon?
Joskus vaikka suuseksin aikana poikaystävä saa siemensyöksyn mun mielestä ihan liiankin nopeasti, mutta joskus siemensyöksyn saaminen kestää oikeastaan liian kauan. Onko se ihan tavallista vai onko joku vialla?
Onko minussa ihan kaikki hyvin, kun seksi himottaa tosi paljon ja haluan sitä paljon? Tykkään kokeilla uusia asioita ja suuseksissäkään mua ei ällötä mikään ja voin ihan hyvin antaa poikaystävän tulla suuhun ja nielen sperman. Tykkään kyllä siitäkin, jos poikaystävä antaa siemensyöksyn tulla mun päälle vaikka rinnoille tai vatsalle. Sekään ei inhota yhtään, kun poikaystävä nuolee mun pimppiä. Fantasioin monesti siitä, että olen kahden pojan kanssa sängyssä. Joskus ajattelen peppuseksiäkin, vaikka olen vasta aloittamassa yhdyntöjä. Onko kaikki ihan hyvin?
Olen aina tykännyt ajella karvoituksen ja ainakin mitä olen jutellut poikien kanssa niin moni tykkää eniten siitä, että tyttö on posliini. Pitääks paikkaansa, että useimmat pojat tykkää posliinista ja mistä se johtuu? Kata

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
06.03.2014
Hei Kata!
Hyvä, että kysyt mieltäsi askarruttavista asioista - varsinkin seksin suhteen monilla on epäluuloja ja ehkä hieman pelkojakin - joten on hyvä kysyä jos jokin epäilyttää! Kuullostaa siltä, että suhtaudutte poikaystäväsi kannassa juuri oikealla tavalla seksiin: olette huolehtineet ehkäisystä, olette tutustuneet toisiinne ja kehoihinne ja vaikuttaa siltä, että olette myös puhuneet asioista ja luotatte toisiinne. Hyvä te!
Edellä mainitut seikat ovat sellaisia, jotka vaikuttavat yhdynnän onnistumiseen, joten olette kyllä oikealla tiellä. Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, onko poikaystäväsi liian iso seksin harrastamiseen - naisten emätin on hyvin venyvä ja mukautuu tilanteen ja "tapauksen" mukaan. Seksin onnistuminen ei siis tule johtumaan siitä, että hän olisi liian iso.
Joskus, varsinkin ekoilla kerroilla, tyttö voi kuitenkin tuntua liian ahtaalta. Tämä johtuu siitä, että hän ei ole tarpeeksi kiihottunut tai tarpeeksi rento. Seksi on etenkin alussa hyvin jännittävää, joten voi olla, että tyttö tiedostamattaankin jännittää asiaa ja esim. pelkää olevansa liian ahdas tai että seksi tulee sattumaan. Silloin myös alapään lihakset jännittyvät, eikä hän kostu tarpeeksi, mikä vaikeuttaa yhdynnän onnistumista. Kannattaa siis edetä rauhassa ja tehdä vain sellaista, mikä tuntuu itsestä oikealta ja miellyttävältä ja panostaa varsinkin esileikkiin, jotta molemmat pystyisivät nauttimaan tilanteesta.
Lue lisää ekasta kerrasta ja muista seikoista, joita sinun olisi hyödyllisistä tietää ennen seksin harrastamista täältä!
HUOM! vain te itse voitte tietää, oletteko valmiita seksiin - mutta jos pystytte luottamaan toisiinne ja teitä haluttaa enemmän kuin pelottaa, olette ainakin menossa "oikeaan" suuntaan. Kuullostele kuitenkin omaa itseäsi ja omia tuntemuksiasi, tärkeintä on, että seksiin ryhdytään molempien halusta, ei esim. toisen painostuksesta.
Poikien siemensyöksy vaihtelee hyvinkin paljon kerrasta riippuen, joten on ihan normaalia, että poikaystäväsi laukeaa joskus nopeammin ja joskus hitaammin. Tämä voi johtua esim. siitä, kuinka kiihottunut hän on, kuinka kauan viime laukeamiskerrasta on tai jos häntä esim. jännittää tms.
On myös ihan normaalia, että sinua haluttaa ja olet seksin suhteen utelias. Varsinkin murrosiässä hormonit jylläävät kehossa, joten kiihottuminen on hyvinkin tavallista. Mitä tulee kokeilunhaluun ja erilaisten asioiden tekemiseen kun on kyse seksistä, on kaikki ihan okei, niin kauan kuin se tuntuu sinusta ja hänestä hyvältä. Fantasiointikin on täysin normaalia, se ei välttämättä tarkoita, että haluaisit heti kokeilla kyseisiä juttuja, mutta niiden miettiminen voi lisätä seksuaalista kiihottumista ja tuntua jännittävältä. Omista fantasioistaan ei välttämättä tarvitse puhua toiselle, ne ovat jotain omaa ja henkilökohtaista ja niiden jakaminen on sinusta itsestäsi kiinni. Mikään ei myöskään estä toteuttamasta näitä haaveita, jos molemmat osapuolet ovat siihen valmiita ja haluavat sitä.
On vaikea sanoa, pitääkö väite siitä, että karvaton alapää olisi useampien poikien mieleen, paikkansa. Jokaisella on omat mieltymyksensä ja mielipiteensä, joku saatta pitää karvattomista, kun taas toiset ovat tykästyneet luonnolliseen karvoitukseen. Karvattomuus on trendi, joka on peräisin pornoteollisuudesta, joten monet pojat (varsinkin kokemattomat) voivat ehkä perustaa oman mielipiteensä siihen, mitä ovat nähneet leffoissa ja pitävät siitä syystä sitä jotenkin erityisenä ja seksikkäämpänä.
Hygieniasyistä alapäätä ei kuitenkaan kannattaisi ajella täysin karvattomaksi, sillä karvat ovat osa alapään "puhdistus-systeemiä", ne pitävät lian, bakteerit ja liian kosteuden loitolla. Ilman karvoitusta joudut ehkä kärsimään tulehduksista ja muista vaivoista, jotka voisit välttää jos et sheivaisi alapäätäsi. Sheivaus aiheuttaa usein myös kutinaa ja tulehtuneita karvatuppia, joten jos haluat eroon karvoituksesta, suosittelemme vahausta (kauneushoitolassa). Mielestämme fiksuin tapa on siistiä alapään karvoitusta, esim. poistamalla kaikki alushousujen reunoilta näkyvät karvat, mutta jättää myös jonkin verran, jotta saa pitää karvoituksen hyvät puolet.
Karvoja ei myöskään tarvitse ajaa kenenkään muun mieltymyksen mukaan tai takia. Kyse on sinun omasta kehostasi, joten saat olla niin karvainen tai karvaton kuin haluat. Lupaamme myös, että jokainen poika, joka on sen arvoinen, että hän pääsee kosketukseen naisen alapään kanssa, ei mieti sitä, onko tyttö karvainen vai ei - hänellä on täysi työ keskittyä itse naiseen ja nauttimiseen.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott