Sex
26.03.2014
Mulla ja pojalla on kohta ensimmäinen kerta ja ollaan päätetty yhdessä kokeilla sitä. Mä pelkään aika paljonkin sitä ettei poika mahdu mun sisälle kun kaks sormeekin tuntuu aika paljolta. Mitä jos pojalla on liian iso penis? Ainakin peniksen terska näyttää siltä ettei se voi mahtua mun sisälle? Mulla on leluna vain pieni klittakiihotin niin kannattaako mun hankkia dildo ja kokeilla sitä ennen ekaa kertaa vai kannattaako kokeilla suoraan ekaa kertaa? Poika on kertonut että pelkää liian nopeaa laukeamista. Voinko mä tehdä jotain ettei poika tulisi liian nopeasti ja miten esileikkiä kannattaa tehdä pojalle ettei poika tule vielä siinä? Tiina

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo /SLUTAT Vastaa
26.03.2014
Hei!
Olemme lähettäneet kysymyksesi seksuaalineuvoja Pirjolle, laitan vastauksen tähän niin pian kuin saan sen!
Terveisin nuorisotiedottaja Lena
Hei kiitos kysymyksestä!
Sinulla ja poikaystävälläsi on edessä "eka kerta" jonka olette yhdessä päättäneet kokea. Jotta kokemuksenne olisi molemmille ikimuistettava ja positiivinen niin on hyvä että ette kasaa sille liika paineita.
Yrittäkää rentoutua ja antakaa asioiden mennä omalla painollaan. On hyvä että varaatte "ekalle kerralle" riittävästi aikaa.
Tärkeintä on pitkä esileikki jotta molemmat ehtii kiihoittua tarpeeksi. Esileikin aikana naisen emätin laajenee ja emättimen seinämistä erittyy kirkasta liukasta nestettä joka toimii liukasteena. Käyttäkää aikaa lähellä olemiseen hyväilyihin ja suukotteluun ja tällä tavalla löydätte oman tavan nauttia toisistanne.
Kukaan nainen ei ole liian ahdas yhdynnälle. Itse päätät jos haluat kokeilla sauvalla ennen varsinaista yhdyntää mutta sille ei ole mitään tarvetta.
Pojan on turha stressata ja huolehtia etukäteen jos hän laukeaa jo esileikissä. Jos näin käy niin voitte aina kokeilla jonkin ajan kuluttua uudelleen. Rakastelu ei ole niin vakava asia, jos jotain odottamatonta ja noloa tapahtuu, naurakaa yhdessä sille ja unohtakaa se sitten. Pääasia että nautitte toisistanne, läheisyydestä ja yhteenkuuluvuuden tunteesta.
Ekaa kertaa ei voi liikaa suunnitella ja harvoin se on sellainen mitä etukäteen kuvittelle. Joka tapauksessa se on teidänlainen, omanne ja erityinen.
Pirjo Nylund, nuorisotyöntekijä ja seksuaalineuvoja
PS. käy lukemassa lisää ekasta kerrasta ja muusta seksiin ja itsetyydytykseen liittyvästä Decibelin sivuilta täältä!