sormettaminen
06.04.2017
Sormettaminen ei tunnu yhtään miltään. Klitoriksessa ei oikeasti tunnu miltään jos sormetan. Olen alkanut miettiä, onko joku vialla kun kaikilla muilla tuntuu? Olen kokeillut monia eri itsetyydytys tapoja mutta mikään ei auta :(
G pisteessä kyllä tuntuu vähän aikaan sitten ei enään. Haluaisin saada orgasmin :( avuton

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo/LOPETT Vastaa
09.05.2017
Kiitos kysymyksestä.
Ensimmäisenä tulee mieleen että kaikki ajallaan. On hyvä että olet yrittänyt itsetyydytystä erilaisin tavoin ja samalla tutustunut omaan alapäähäsi. Kaikki tytöt eivät edes tiedä, miltä he itse näyttävät jalkojen välissä.
Katso itseäsi peilistä ja tunnustele sormilla miltä alapääsi tuntuu. Tee se ilman paineita saada orgasmi.
Jotta voisit saavuttaa orgasmin sinun täytyy olla seksuaalisesti kiihottunut, kiihotus kasvaa yleensä koskettelun aikana. Alapää näyttää ja tuntuu erilaiselta silloin, kun on seksuaalisesti kiihottunut. Yleensä sinne kertyy silloin enemmän verta, jolloin iho kiristyy, häpyhuulet kasvavat ja niiden väri tummenee ja emätin on kosteampi.
Ehdotan että et ota paineita itsetyydytyksestä vaan tutustut rauhassa kehoosi. Itsetyydytys on hyvä ja turvallinen tapa tutustua omaan kehoonsa. Itsetyydytyksen tarkoitus on siis tuntua hyvältä ja lisätä kiihotusta.
Voi kokeilla myös hyväillä muita kehon osia nännejä, rintoja, vatsaa ja sisäreisiä. Hieroa alapäätäsi eritavoilla, klitoris tykkää kun sitä hyväilee, painelee ja hieroo eritavoin. Miten klitorista tulee kosketella, riippuu henkilöstä, sillä on hyvin yksilöllistä, mistä ihminen pitää. Voit myös kokeilla suihkun aikana miltä vesisuihku tuntuu klitoriksessa ja alapäässä.
Eri asiat tuntuvat hyvältä eri ihmisistä ja eri asiat eri kertoina. Joskus rauhalliset liikkeet tuntuvat hyvältä, joskus taas nopeampi kosketus tuntuu paremmalta. Yleisesti ottaen tyttöjen pitää rytmisesti hieroa ja/tai painaa tarpeeksi kauan saadakseen orgasmin. Jotkut tytöt eivät voi saada orgasmia ilman klitoriksen hyväilyä, toiset voivat saada useita orgasmeja ja toiset voivat saada vaginaalisia orgasmeja (kun jotain viedään rytmisesti sisään-ulos liikkeellä emättimeen) – me olemme kaikki erilaisia.
Toivotan sinulle hyviä hetki kokeilujen parissa. Ajan kuluessa opit kyllä nauttimaan enemmän alapäästäsi.
Pirjo Nylund, nuorisotyöntekijä, seksuaalineuvoja