squirttaaminen
14.06.2018
Haluaisin lisää tietoa squirttaamisesta. Miten se oikein tapahtuu? Eikö sellainen ole tosi harvinaista? Voiko sitä opetella, vai onko se joku synnynnäinen kyky? Mitä se neste oikein on, jota naiselta tulee? Sitähän tulee joissakin pornovideoissa hurjan paljon. Mielestäni se ei näytä pissalta. Liittyykö squirttaaminen aina orgasmiin? Tuntuuko vielä paremmalta, jos squirttaa?
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
21.06.2018
Heissan
Squirttaaminen tarkoittaa naisen ejakulaatiota, jolloin nainen erittää nestettä yhdynnän aikana – orgasmin aikana tai kiihottuessaan. Osa naisista ejakuloi joka kerta, toiset satunnaisesti. Myöskin naiset voivat nähdä miesten tavoin öisin märkiä unia.
Neste tulee virtsaputkesta: se on virtsarakon sisäisten rauhasten erittämää nestettä. Se ei ole pissaa, mutta toki joskus sitäkin voi lirahtaa. Neste on kirkasta, väritöntä ja lähes hajutonta. Se voi olla myös maitomaista.
Squirtaamisesta on vain vähän tutkimustietoa ja lukuja siitä, kuinka moni nainen on sen kokenut, ei ole.
Se ei siis välttämättä liity juuri orgasmin saamiseen vaan nestettä voi erittyä milloin tahansa yhdynnän aikana. Tähän ei voi itse vaikuttaa eikä nainen ole millään tavalla epänormaali ellei hänellä tällaista tapahdu. Määräkään ei aina ole sellainen kuin pornoteollisuuden elokuvissa, se voi olla pienen pieni jota nainen ei välttämättä tiedosta. Nautintoon se todennäköisimmin vaikuttaa myönteisesti silloin, jos naine kokee sen miellyttävänä itse.
Kristiina