Suulla
03.02.2015
Moikka! Minä olen 17v ja poikaystävä on 18v. Ollaan edetty seksissä keskusteluista hyväilyasteelle ja seuraavaksi ollaan ajateltu kokeilla suuseksiä. Se tuntuu molemmista mielenkiintoiselta ajatukselta. Onko tytöille normaalia, jos kiihottuu pelkästä suuseksin ajatuksestakin?
Varsinainen kysymys on, että tuntuuko suuseksi paremmalta jos molemmat on kokonaan posliineja?
Toinen kysymys on, että haluaisin kokeilla ottaa suihin loppuun asti eli että poika laukeaisi suuhun. Onko se turvallista, kun kummallakaan ei ole aiempaa kokemusta? Suihin otto tuntuu ajatuksena paljon läheisemmältä kuin hyväily tai yhdyntä ja senkin takia haluaisin kokeilla loppuun saakka suuseksillä. Aamu

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
04.02.2015
Hei Aamu!
On hyvä, että etenette sellaisessa tahdissa, joka sopii teille molemmille hyvin. Onkin hyvä mennä eteenpäin askel askeleelta ennen varsinaista yhdyntää ja tutustua toisen kehoon ensin paremmin. Vaikea vastata kysymykseen, jos suuseksi tuntuu paremmalta ilman karvoja, koska jokaisella voi olla erilainen mielipide asiasta. Se kohta missä karvoitus kasvaa ei kuitenkaan yleensä ole se kohta jota kosketellaan, joten siten ajatellen, karvoilla ei ole väliä. Yhdynnässä karvan sänget saattavat pistellä jos ne ajaa pois. Paras on kuitenkin, että mietitte yhdessä tätä asiaa ja vaikka kokeilette mikä on parempi vaihtoehto teille. Jos niitä ei halua ajaa kokonaan pois, niitä voi tietenkin halutessaan vähän siistiä.
Suuseksi on turvallista siten, että silloin ei ainakaan ole raskaaksi tulemisen mahdollisuutta. Sukupuolitaudit tarttuvat kuitenkin kyllä suuseksissäkin (eikä kaikista tule aina oireita), eli kannattaa varmistaa testeillä, ettei kummallakaan ole sukupuolitautia mikäli asiasta ei ole ihan varma. Suuseksissä voi tietenkin käyttää kondomia, joka suojaa mikäli se ei rikkoonnu vaikkapa hampaiden osumista. Kondomia on muutenkin hyvä harjoitella käyttämään, jotta se sujuu sitten hyvin kun yhdynnän aika ja haluaa suojautua raskaudelta. Siihen on kuitenkin hyvä edetä hitaasti, koska kun luottamus teidän välillänne kasvaa tutustuessanne toisiinne paremmin, eka kertakin sujuu sitten yleensä paremmin. Ei myöskään kannata ottaa paineita siitä, että suuseksissä pitää edetä loppuun saakka. Kannattaa vain lähteä liikkeelle siitä, että sitä kokeillaan ja katsotaan miten se sujuu. Tunnelma pilaantuu helposti jos asiassa etenee suoritusmielessä. Nauttikaa siis yhdessä olosta ja sopikaa, että juttelette yhdessä samalla ja kerrotte mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei, niin teidän on molempien helpompi oppia tietämään miten toistenne keho toimii.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny
P.S. Lukekaa mielellään vaikka yhdessä myös meidän sivut koskien tätä aiheitta, niitstä saatte paljon lsiätietoa!