Terveyden hoitaja ja alapää
15.11.2014
Hei eli olen menossa terveydenhoitajalle poikkeavan runsaan ja erikoisen hajuisen valkovuodon takia mutta mietin että voiko terveydenhoitaja katsoa itse alapäätäni tarkemmin tai ottaa kokeita vai lähettääkö hän minut vain lääkäriin/gynegologille? Vai miten terkkareiden kuuluu tossa tilanteessa toimia? Help
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
17.11.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että haet apua ongelmaasi.
Tehdäänkö terveydenhoitajan vastaanotolla tutkimuksia ja otetaanko kokeita, riippuu siitä minkälainen toimintamalli kyseisessä työpisteessä on. Kaikissa terveydenhoitajien työpisteissä ei välttämättä ole tarvittavaa välineistöä ja muita mahdollisuuksia tutkimusten tekemiseen. Olipa työpiste millainen hyvänsä, terveydenhoitajan tehtävä on kuulla sinua, antaa sinulle neuvoja sekä ohjata tarvittaessa tarpeenmukaiseen tutkimukseen ja hoitoon.
terveisin,
Maria – Nuortenelämä.fi